E-mail marketing w 5 krokach

E-mail marketing to bardzo atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, forma kontaktu z klientem. Pozwala docierać do szerokich grup odbiorców a przy tym nie wymaga stosowania rozbudowanych narzędzi. Warto docenić siłę e-mail marketingu i przyjrzeć się bliżej kilku zasadom, których należy przestrzegać, aby kampanie tego typu były skuteczne i efektywne.

1. Buduj listę mailingową

Dobrze skonstruowana lista mailingowa jest fundamentem dla dalszego prowadzenia komunikacji. Jej jakość będzie wpływała na efektywność kampanii, ważne jest zatem aby przy budowaniu takiej bazy pamiętać o jej regularnej aktualizacji i wysokiej staranności w zbieraniu danych. W budowaniu listy mailingowej pomoże stworzenie strategii — powinna ona jasno określać m. in. źródła pozyskiwania danych, ich zakres oraz sposób pozyskiwania.

2. Segmentuj odbiorców

Już na początku budowania bazy mailowej należy mieć na uwadze jej segmentację i targetowanie odbiorców. Segmentacja listy mailingowej daje bardzo pozytywne efekty prowadzonej kampanii mailingowej — dzięki temu treści wysyłanych wiadomości, nastawione na konkretne grupy odbiorców, mają wiele wyższe współczynniki otwarć i akcji podjętych przed adresatów.

3. Dbaj o content

Aby kampania mailingowa była efektywna odbiorcy muszą otrzymywać wartościowe i interesujące dla nich treści. Trafny i wysokiej jakości content zbuduje wizerunek profesjonalnego i godnego zaufania nadawcy co z czasem przełoży się na rosnącą otwieralność wysyłanych mailingów.

4. Wybierz narzędzie kampanii

Odpowiednie narzędzie jest konieczne dla efektywnego prowadzenia kampanii mailingowej. Obecnie wybór takich narzędzi jest bardzo szeroki i każdy może korzystać z tego, co będzie dopasowane do jego potrzeb. Wybierać można zarówno spośród popularnych narzędzi darmowych jak i płatnych, wśród których największą popularnością cieszą się np. GetResponse oraz Freshmail.

5. Testuj i monitoruj

Wysyłkę wiadomości należy przetestować m.in. pod względem technicznym. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, w których będzie ona klasyfikowana jako spam. Należy też testować na odbiorcach samą treść wysyłki, dzięki czemu będzie można określić jakie treści cieszą się najwyższym współczynnikiem otwieralności i zachęcają użytkowników do podjęcia akcji. Takie testy pomogą dopasować kampanię mailingową do potrzeb odbiorców kampanii. Należy pamiętać też o regularnym monitorowaniu narzędzi kampanii co pomoże określić, które z nich są najbardziej efektywne i przynoszą najwięcej użytkowników.

09.08.2018

Kreatik

Zobacz także
Eyetracking w czytaniu e-maili

Satysfakcjonujące efekty prowadzonych kampanii e-mail marketingowych nie są możliwe bez optymalizacji treści wysyłanych wiadomości. Kluczowym aspektem decydującym o powodzeniu naszej kampanii jest wzbudzenie zainteresowania odbiorcy. Pierwszy moment po otwarciu wiadomości decyduje o tym, czy zostanie przeczytana czy odrzucona. Zastanawiacie się […]

Czytaj
Kreatik talks – Antoni Leśniewski o psychologii w UX

W tym miesiącu na Wasze pytania dotyczące projektowania UX odpowiedział Antek – UX Team Leader. Chcecie poznać największe błędy w projektowaniu e-commerce, błędy poznawcze i psychologię w UX? To wszystko znajdziecie w poniższym tekście! Dlaczego UX i psychologia są nierozłączne? […]

Czytaj
Kreatik talks- Marek Nadra o tym, jak wdrażać innowacje w dużej organizacji.

Tym razem rozmawiamy z Markiem Nadrą, Business Solution Managerem w Danone, który zdradził, co robi w Monachium, kim są Innovation Champions oraz dlaczego zamówienie Margherity nie zawsze jest takie proste. Jesteś Business Solution Managerem w Danone, gdzie pracujesz jako wewnętrzny […]

Czytaj
Wyceń projekt
en pl