Zakazana reklama. Jak reklamować alkohol zgodnie z prawem?

Zakazana reklama. Jak reklamować alkohol zgodnie z prawem?

Zgodnie z polskim prawem promocja i reklama alkoholi jest zakazana. Mówi o tym Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Jak to zatem możliwe, że niemal z każdej strony zalewają nas reklamy napojów alkoholowych?  

6 sposobów na to, by użytkownicy scrollowali stronę
6 sposobów na to, by użytkownicy scrollowali stronę

Przypuśćmy, że projektujemy stronę. Realizujemy ją w określonym kontekście biznesowym, starannie dobieramy fonty oraz dogrywamy design na tip top. Całościowo nasza strona prezentuje się iście dribblowsko. Publikujemy, ale ponieważ nie jesteśmy ignorantami i zależy nam na tym, żeby użytkownicy wykonywali na stronie pożądane przez nas działania – podpinamy narzędzia do analityki. Monitorujemy stronę za pomocą narzędzia do badań jakościowych i nagle okazuje się, że 90% naszych użytkowników nie rusza się dalej niż 1 fold! Jak to? Poniżej mamy masę ciekawych treści, więc dlaczego nikt tam nie dociera? Spokojnie, nie ma co panikować. Poniżej znajdziecie 6 sposobów na to, jak zachęcić naszych użytkowników do scrollowania i przeglądania naszej strony. To co, zescrollujecie? 🙂

OKR – czyli jak realizować cele, opierając się na metodzie Google’a
OKR – czyli jak realizować cele, opierając się na metodzie Google’a

Chcesz, aby Twój zespół pracował efektywnie, osiągał strategiczne cele, a jednocześnie odczuwał satysfakcję z wykonanej pracy? Pracuj, opierając się na metodzie rekomendowanej przez Google’a!  OKR (ang. objective key results) to prosty w założeniach framework polegający na wyznaczeniu paru najważniejszych celów, a następnie dobraniu miar, które będą obiektywnymi wskaźnikami zbliżania się do nich. Brzmi banalnie, prawda? Nie daj się zwieść, jak większość skutecznych narzędzi, tak i OKR-y są proste w założeniach, a trudne w implementacji.

Jak być produktywnym i nie umrzeć na zawał
Jak być produktywnym i nie umrzeć na zawał

Produktywność jest jednym z ulubionych fetyszy gospodarki opartej na technologii. W zależności od tego, kogo postanowisz słuchać, stanowić ona może tak podstawę rozwoju, jak i przyczynę naszego upadku. Jako popularny buzzword doczekała się rzecz jasna licznych interpretacji, a content marketerzy na całym świecie w poszukiwaniu pomysłu na dobrze klikający się tekst doprowadzili do całkowitego rozmycia znaczenia tego pojęcia

Storytelling jako nowa jakość w reklamie
Storytelling jako nowa jakość w reklamie

„Storytelling” lub inaczej „marketing narracyjny” to sztuka używania opowieści do budowania relacji między ludźmi oraz kreowania wizerunku marki. Jest to metoda komunikowania się, która w możliwie najprzyjemniejszy lub najciekawszy sposób ma przekonać Klientów do podjęcia działania. Dobrze skonstruowana opowieść na pewno wyróżni naszą firmę na tle konkurencji. W jaki sposób zatem wdrożyć storytelling jako strategię promocji?

W czym pomoże Ci marketing automation?
W czym pomoże Ci marketing automation?

Marketing automation to relatywnie nowe narzędzie, ale z niezwykłym potencjałem. Jego głównym zadaniem jest lepsze zarządzanie obszarem sprzedaży i marketingu, co w efekcie przekłada się na zdobycie nowych klientów oraz zwiększenie zysków.

Najważniejsze trendy UX, które wpłyną na sposób korzystania z internetu w 2017 roku
Najważniejsze trendy UX, które wpłyną na sposób korzystania z internetu w 2017 roku

Jakiś czas temu nasza UX Designer Ola postanowiła podzielić się swoją wiedzą i przemyśleniami z szerszym gronem odbiorców. Wówczas zadebiutowała w mediach zewnętrznych, a konkretnie na łamach Nowego Marketingu (KLIK), pisząc tekst o najważniejszych trendach UX na 2017 rok.

Nadszedł jednak czas, abyśmy również z czytelnikami naszego bloga podzielili tym tekstem. Zatem gorąco zapraszamy do lektury!

Odpowiedzialność projektantów — przemyślenia po UX Poland 2016
Odpowiedzialność projektantów — przemyślenia po UX Poland 2016

W ostatnim czasie miałam okazję uczestniczyć w konferencji UX Poland — do tej pory najważniejszym wydarzeniu dla projektantów i badaczy UX w Polsce. Nie mam porównania do poprzednich edycji, więc nie będę wchodzić w spekulacje gorsza/lepsza, mniej/więcej “mięsa”, skupię się na przewodnim jej temacie, jakim była odpowiedzialność w projektowaniu.

ta strona używa plików cookies