Qarson
proces zamawiania online
Wyzwanie
Najistotniejszym założeniem projektu było stworzenie procesu zamawiania online według koncepcji zero touch, która pozwala na zamawianie samochodu z różnym typem finansowania, bez konieczności bezpośredniej interakcji z obsługą. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić klientom wygodę i szybkość procesu rezerwacji, unikając zaangażowania dodatkowych osób po stronie firmy i wydłużania procedury zamawiania samochodu. Umożliwienie obsługi różnych typów finansowania okazało się istotne również dla realizacji modelu zero touch.

About this
project




Cel projektu
Głównym celem projektu dla marki QARSON było stworzenie nowoczesnego i intuicyjnego procesu rezerwacji auta online, obsługującego różne typy finansowania. Dzięki przejrzystym, intuicyjnym interfejsom ten złożony proces miał stać się przystępny i wygodny dla szerokiej grupy użytkowników z różnych grup wiekowych. Ważne było również bezpieczeństwo danych i transakcji, aby klienci czuli się komfortowo podczas przesyłania swoich danych i dokonywania płatności.
Cele produktowe i biznesowe
Zwiększenie rentowności firmy poprzez automatyzację procesów i redukcję kosztów.
Ograniczenie roli obsługi klienta w procesie rezerwacji.
Zwiększenie lojalności klientów i ich satysfakcji.
Usprawnienie procesu rezerwacji i skrócenie czasu oczekiwania na samochód.
Dostosowanie platformy do wymagań i preferencji klientów.
Przyjazne i intuicyjne interfejsy dostosowane do każdej grupy wiekowej.
Zapewnienie pełnej kontroli marki Qarson nad procesem zamawiania i dostępu do aktualnych informacji o zamówieniach.
Dostępność platformy na wszystkich urządzeniach.
Możliwość śledzenia i zarządzania zamówieniami.


Analiza potrzeb i wymagań użytkowników. Zebraliśmy informacje o oczekiwaniach i potrzebach użytkowników dotyczących platformy do zamawiania samochodów online. Przeanalizowaliśmy też dostępne dane.
Poznanie biznesu i produktu. Przeprowadziliśmy liczne warsztaty z pracownikami firmy, aby jak najlepiej zrozumieć cele produktowe i biznesowe
Tworzenie person użytkowników (profili archetypowych). Dzięki temu lepiej zdefiniowaliśmy potrzeby i preferencje osób, do których Qarson adresuje swoją platformę.
Mapowanie user flow. Określiliśmy listę kroków, które użytkownik musi podjąć, aby wypożyczyć samochod online.
Projektowanie interfejsów. Po solidnym procesie przygotowań stworzyliśmy makiety interfejsów.
Usprawnianie wdrożonego projektu. Pracujemy w trybie iteracyjnym, dzięki czemu możemy wprowadzać poprawki i usprawnienia na podstawie wyników testów produktu i feedbacku użytkowników.
Rezultaty
Obecnie projekt nadal jest w implementacji, przed testami użyteczności. Na dziś możemy stwierdzić, że nasze działania przyniosły widoczne rezultaty:
- Uproszczenie procesu zamawiania
- Zwiększenie intuicyjności interfejsu dla użytkowników
- Wzrost zaufania i lojalności klientów dzięki poprawie doświadczenia użytkownika (UX)




