Orbico
kampania Value Day ’22
Wyzwanie
Orbico po raz kolejny zgłosiło się do nas z prośbą o wsparcie w stworzeniu materiałów promujących tegoroczną edycję święta Value Day. Znając klienta i koncept wydarzenia z ogromnym zapałem przeszliśmy do prac związanych z kolejną edycją.
O projekcie
Grupa Orbico to największy dystrybutor FMCG w Europie – działa w 20 krajach. Obszar działalności biznesowej Orbico rozciąga się od Bałtyku do Morza Czarnego.
Naszym zadaniem było stworzenie koncepcji na komunikację oraz przygotowanie materiałów wizualnych dla pracowników z okazji święta, które firma obchodzi co roku w ramach wyznawanych przez markę wartości.
Na początek zaproponowaliśmy kilka koncepcji tematycznych w ramach, których tworzylibyśmy całą komunikację i materiały. Wybór padł na motyw podróży, który jest bardzo uniwersalny, pozytywny, a przede wszytskim dobrze wpasowujący się w Grupę z oddziałami w tak wielu krajach i idealnie rozwijający wartości Orbico. Na podstawie wybranego motywu oparta zostałą cała komunikacja.
Najpierw stworzyliśmy dedykowane wydarzeniu logo oraz claim. Następnie zaprojektowaliśmy Key Visual, na którym dostosowaliśmy do koncepcji głównej design ikon przypisanych do każdej z wartości oraz stworzyliśmy ilustracje postaci symbolizujących podróżników. Powstał również animowany teaser przedstawiający charakter i myśl przewodnią tegorocznego święta Value Day.
Mając materiały bazowe, przyszła kolej na zaprojektowanie rozwiązania angażującego pracowników. Powstała gra, w której zaprojektowana wcześniej persona miała za zadanie przejść 3 tematyczne plansze, w których otrzymywała punkty za zbieranie monet – wartości marki. Oczywiście, jak na prawdziwą przygodę przystało, nie zabrakło też licznych przeszkód. Klient postanowił jeszcze bardziej zachęcić pracowników do zabawy i zorganizował konkurs na najlepszy wynik.
W ramach Value Day ’22 stworzyliśmy również paczkę materiałów promujących akcję, tj. plakaty, newsletter, prezentacje, posty na SM oraz zajęliśmy się profesjonalnym przygotowaniem projektu koszulki przygotowanej przez laureata konkursu na najlepszy design koszulki.
Proponowanie kilku tematycznych koncepcji wydarzenia
Wybór tematu podróży
Opracowanie strategii komunikacji opartej na tematyce
Zaprojektowanie logo i sloganu wydarzenia
Stworzenie Key Visual z ilustracjami postaci symbolizujących podróżników
Stworzenie animowanego teasera prezentującego charakter i tematykę wydarzenia
Stworzenie gry, w której wcześniej zaprojektowana persona ma za zadanie przejść przez 3 plansze tematyczne, w których użytkownik otrzymuje punkty za zbieranie monet – wartości marki. Oczywiście, jak przystało na prawdziwą przygodę, było też wiele przeszkód. Klient postanowił zachęcić pracowników do jeszcze większej gry i zorganizował konkurs na najlepszy wynik.
Stworzenie pakietu materiałów promocyjnych, w tym plakatów, newsletterów, prezentacji i postów w SM
Przygotowanie projektu koszulki dla zwycięzcy konkursu na najlepszy projekt koszulki
Przeprowadzenie wydarzenia i wszystkich działań komunikacyjnych
Pomiar wyników wydarzenia i identyfikacja obszarów do poprawy
Co osiągnęliśmy?
Values Game cieszyło się ogromnym powodzeniem. Aż 650 pracowników zalogowało się i próbowało swoich sił w zdobywaniu wartości Orbico w naszej grze. Spośród tej grupy aż 20 pracowników zdobyło maksymalną ilość punktów, co wymagało sporego zaangażowania.
Value Day T-shirt competition zaangażowało zespoły aż 12 krajów do zaprojektowania oficjalnej koszulki wydarzenia, klient otrzymał 50 projektów.
Całe wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. Orbico nagrodziło aż 150 pracowników różnego rodzaju gadżetami. A w ramach ankiety podsumowującej wydarzenie pracownicy ocenili tegoroczną edycję bardzo wysoko.
SUKCES #1
650 pracowników zaangażowanych w akcję
SUKCES #2
12 krajów wzięło udział w konkursie
SUKCES #3
149 pracowników nagrodzonych