Orbico – kampania komunikacyjna Value Day ’22

campaigngraphic design

Wyzwanie

Grupa Orbico to największy dystrybutor FMCG w Europie – działa w 20 krajach. Obszar działalności biznesowej Orbico rozciąga się od Bałtyku do Morza Czarnego.

Naszym zadaniem było stworzenie koncepcji na komunikację oraz przygotowanie materiałów wizualnych dla pracowników z okazji święta, które firma obchodzi co roku w ramach wyznawanych przez markę wartości. 

Orbico Group miało już drugi raz okazję współpracować z Kreatikiem podczas realizacji projektu dedykowanego na skalę międzynarodową. I w tym wypadku nas nie zawiedli. Mogliśmy liczyć na masę kreatywnych pomysłów, wykraczających poza standardowe działania angażujące pracowników. Dzięki dobrze zaplanowanej wcześniej pracy, byliśmy gotowi ze wszystkimi aktywnościami dużo wcześniej niż w latach ubiegłych kiedy realizowaliśmy to wydarzenie samodzielnie. Duża elastyczność współpracy, otwartość na feedback oraz zaangażowanie to coś co cenimy najbardziej!
Ostatecznyefekt 
Ostatecznyefekt 
Ostatecznyefekt 
Ostatecznyefekt 

Orbico po raz kolejny zgłosiło się do nas z prośbą o wsparcie w stworzeniu materiałów promujących tegoroczną edycję święta Value Day. Znając klienta i koncept wydarzenia z ogromnym zapałem przeszliśmy do prac związanych z kolejną edycją.

Na początek zaproponowaliśmy kilka koncepcji tematycznych w ramach, których tworzylibyśmy całą komunikację i materiały. Wybór padł na motyw podróży, który jest bardzo uniwersalny, pozytywny, a przede wszytskim dobrze wpasowujący się w Grupę z oddziałami w tak wielu krajach i idealnie rozwijający wartości Orbico. Na podstawie wybranego motywu oparta zostałą cała komunikacja.

Najpierw stworzyliśmy dedykowane wydarzeniu logo oraz claim. Następnie zaprojektowaliśmy Key Visual, na którym dostosowaliśmy do koncepcji głównej design ikon przypisanych do każdej z wartości oraz stworzyliśmy ilustracje postaci symbolizujących podróżników. Powstał również animowany teaser przedstawiający charakter i myśl przewodnią tegorocznego święta Value Day.

Mając materiały bazowe, przyszła kolej na zaprojektowanie rozwiązania angażującego pracowników. Powstała gra, w której zaprojektowana wcześniej persona miała za zadanie przejść 3 tematyczne plansze, w których otrzymywała punkty za zbieranie monet – wartości marki. Oczywiście, jak na prawdziwą przygodę przystało, nie zabrakło też licznych przeszkód. Klient postanowił jeszcze bardziej zachęcić pracowników do zabawy i zorganizował konkurs na najlepszy wynik.

W ramach Value Day ’22 stworzyliśmy również paczkę materiałów promujących akcję, tj. plakaty, newsletter, prezentacje, posty na SM oraz zajęliśmy się profesjonalnym przygotowaniem projektu koszulki przygotowanej przez laureata konkursu na najlepszy design koszulki.

Efekty naszych
starań

Values Game cieszyło się ogromnym powodzeniem. Aż 650 pracowników zalogowało się i próbowało swoich sił w zdobywaniu wartości Orbico w naszej grze. Spośród tej grupy aż 20 pracowników zdobyło maksymalną ilość punktów, co wymagało sporego zaangażowania.

Value Day T-shirt competition zaangażowało zespoły aż 12 krajów do zaprojektowania oficjalnej koszulki wydarzenia, klient otrzymał 50 projektów.

Całe wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. Orbico nagrodziło aż 150 pracowników różnego rodzaju gadżetami. A w ramach ankiety podsumowującej wydarzenie pracownicy ocenili tegoroczną edycję bardzo wysoko.

650pracowników
zaangażowanych w akcję
12krajów
wzięło udział w konkursie
149pracowników
nagrodzonych
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy Kreatik! Oferują wysoką jakość swoich projektów projektowych i animacyjnych i zawsze dostarczają na czas, nawet pod dużą presją czasu! Szukaliśmy agencji kreatywnej zdolnej do dostarczania kreatywnych koncepcji i wielkich pomysłów od podstaw, a Kreatik zdecydowanie prezentuje tę mieszankę strategii, kreatywnej koncepcji i terminowej realizacji!
Natalia Biel
Vice Director of Marketing, GetResponse
Firma była zadowolona z reakcji na projekt, które generalnie były pozytywne. Firma jest przekonana, że projekt będzie skuteczny, ponieważ zespół zdobył nagrodę marketingową za swoje wysiłki w tym zakresie. Ciekawe było podejście zespołu do tematu.
Alicja Gaca
CEO, Fundacja Głosem Zwierząt
Największą zaletą Kreatik jest umiejętność zrozumienia biznesu klienta i pomoc w rozwoju.
Maciej Hojszyk
Dyrektor ds Marketingu, Eurocash S.A.

Osoby odpowiedzialne
za ten projekt

We devise. We design. We deploy.

Dlaczego jesteśmy tak dobrzy w tym, co robimy? Ponieważ nasz zespół tworzą ludzie doświadczeni w pracy w różnych branżach, z różnym wykształceniem i niezwykłymi pasjami, które rozwijamy po pracy.
Magdalena Węcłaś
Content Manager
Aleksandra Strelczuk
UI Team Leader
Paulina Miracka
UI Designer
Anna Rajzer
UI Designer
Filip Krawczyk
UI Designer

Masz dla nas wyzwanie? Napisz:
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt

Wyceń projekt
en pl