NOWALIJKA
„Z natury”
branding
Wyzwanie
Naszym zadaniem był branding nowego produktu firmy – gotowych do podgrzania zupek w plastikowych opakowaniach.
O projekcie
Nowalijka to przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i sprzedażą hurtową produktów z branży owocowo-warzywnej. Firma istnieje na rynku od 1999 roku.
Pracę zaczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów strategicznych, które odbyły się w siedzibie firmy. Wzięli w nim udział właściciele, pracownicy przedsiębiorstwa oraz osoby odpowiedzialne za recepturę zupek. Nasz zespół składał się ze stratega, UX Designera oraz Art Directora. Warsztaty pozwoliły na opracowanie persony, poszukiwanie wartości marki i określenie tone of voice marki oraz warstwy wizualnej.
Na podstawie wspólnie wypracowanych podczas warsztatów założeń przeszliśmy do wymyślania nazwy. Po sesji kilku burz mózgów powstała nazwa – Z Natury. Ma ona skupiać uwagę na naturalne pochodzenie składników i ich wysoką jakość. Jako dopełnienie nazwy powstały przymiotniki odpowiadające specyfice smaku danej zupy, np. Z Natury kapryśna Zupa Ogórkowa, które znalazły się na etykiecie opakowania.
Po akceptacji nazwy przez klienta, przeszliśmy to projektowania logo oraz etykiety opakowania. Inspiracją do powstania logotypu były warzywa i zioła znajdujące się w zupie oglądanej z góry. Priorytetem było również wskazanie, że produkt składa się w 100% z naturalnych składników. Zostało to podkreślone dzięki użyciu rzeczywistych zdjęć warzyw i umieszczeniu ich na etykiecie. Front etykiety jest dodatkowo wzbogacony o piktogramy świeżych ziół dodawanych do zupy.