Distribev
strona www
Wyzwanie
Naszymi zadaniami w tym projekcie były zaprojektowanie i wdrożenie nowej strony firmowej dla Distribev oraz webwriting.
O projekcie
Firma Distribev zajmuje się sprzedażą i dystrybucją alkoholu oraz napojów dla detalu tradycyjnego oraz branży HoReCa. Do czerwca 2020 r. wchodziła w skład Grupy Orbico, działającej w krajach Europy Wschodniej, natomiast obecnie należy do United Beverages.
Distribev posiada 33 oddziały w całej Polsce. Jest wyłącznym dystrybutorem wielu znanych marek, takich jak Paulaner, Gato Negro, Khortytsa czy Pringles.
Strona WWW miała bazować na najlepszych praktykach user experience oraz kłaść duży nacisk na pozycjonowanie. Ważne było również, by silnik strony pozwalał na prostą i samodzielną jej edycję przez pracowników Distribev.
Pracę rozpoczęliśmy od ustalenia architektury i stworzenia makiet UX. Co ważne, strona zawiera tylko niezbędne informacje, podane w czytelny sposób, a przy tym jest wciągająca i angażująca. Przedstawia Distribev jako “lidera kategorii”, co bezpośrednio wpisuje się w misję firmy, która dąży do tego, być być dla swoich klientów pierwszym wyborem.
Zależało nam na tym, żeby odpowiednio wyeksponować asortyment Distribev podzielony na kategorie alkoholowe i bezalkoholowe – najpopularniejsze z nich można wybrać już z poziomu pierwszego ekranu strony głównej. Następnie na podstronie oferty każdą kategorię można filtrować wg różnych kryteriów. Ofertę można w prosty sposób rozbudowywać, dodając kolejne marki i produkty.
Ważną częścią strony – szczególnie w kontekście pozycjonowania – są także podstrony wszystkich 33 oddziałów. Na każdej z nich można znaleźć krótki opis oraz dane teleadresowe.
Layout strony jest nowoczesny i minimalistyczny i przeważa w nim kolor przewodni marki – granat. Dzięki temu strona jest bardzo czytelna i przyjemna w odbiorze.