Siła słów w budowaniu zaangażowania

Siła słów w budowaniu zaangażowania

Styczeń zasypał marketerów wieloma podsumowaniami z zeszłego roku. Jednym z alarmujących doniesień dla reklamodawców jest raport OnAudience.com, który pokazuje, że Polacy są na pierwszym miejscu w międzynarodowym rankingu popularności wtyczek blokujących reklamy.

Jaki jest wniosek?

Internauci w Polsce są bardzo wymagający i nie tolerują irytujących form reklamowych i contentu, który nie odpowiada ich zainteresowaniom.

Jak temu zaradzić?

Jednym z rozwiązań jest tworzenie treści, które nie są tylko masowym przekazem, ale zaspokajają potrzeby odbiorców.

Jak to zrobić?

Odpowiedź na to pytanie nie jest już taka prosta 🙂 

Użyj odpowiednich słów

Niezależnie od kanału, w komunikacji nie powinno zabraknąć odpowiedniego wezwania do działania. Choć może się to wydawać oczywiste, marki wciąż o tym zapominają. Tworząc treści kieruj wypowiedzi bezpośrednio do odbiorcy. Nie bój się zadawać pytań i wprost komunikuj na czym Ci zależy. Informując odbiorcę musimy dostarczyć mu niezbędnych informacji – kto, co, gdzie i dlaczego. Jest to szczególnie ważne tworząc reklamę na Facebooku czy Instagramie. 

Pamiętaj do kogo się zwracasz

Język, którym się posługujemy w komunikacji musi być dopasowany do stylu wypowiedzi, którym posługuje się nasza grupa docelowa. Warto też zwracać się bezpośrednio do odbiorcy w liczbie pojedynczej  – zamiast sprawdźcie, napisz sprawdź. Z pozoru nieznaczna różnica, ale pamiętajmy, że zazwyczaj komunikaty są czytane przez pojedyncze osoby i w wielu przypadkach ta forma lepiej zadziała niż zwracanie się w liczbie mnogiej. Nie używaj też górnolotnych sformułowań typu: nigdy wcześniej, rewolucyjny produkt czy przełomowa oferta. Zbyt pompatyczne frazesy sprawiają, że komunikat traci na autentyczności.

Rozwiąż problem

Pamiętając o powyższych, warto skorzystać z najprostszego schematu budowania komunikatu sprzedażowego. Najpierw zwróć uwagę odbiorcy poprzez wskazanie mu problemu, który już ma lub wcześniej nie był go świadomy. Najlepiej osadzić go w jakiejś konkretnej sytuacji odnoszącej się do życia codziennego. Teraz nie możemy zostawić odbiorcy bez rozwiązania! Tutaj wkracza nasz produkt/usługa.

Przykład: Znów spóźniłeś się do pracy (problem), bo szukałeś miejsca parkingowego? (sytuacja) Oszczędź sobie nerwów i wykup stałe miejsce parkingowe od XYZ. (rozwiązanie) Sprawdź ofertę.  

Powyższe wskazówki to tylko niektóre elementy udoskonalające nasz przekaz. Najważniejsze, żeby na każdym etapie tworzenia komunikatu pamiętać o odbiorcy, jego potrzebach i upodobaniach. Wtedy zwiększamy szanse, że nasz przekaz nie zostanie zablokowany.       

Źródła:
http://bit.ly/blokowaniereklam
http://bit.ly/CMinfographic

masz dla nas wyzwanie?

Dostosowujemy rozwiązania do budżetu i celów. Porozmawiajmy już teraz o Twoim projekcie!

Twoje dane są z nami bezpieczne! Kreatik jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych. Będą one przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. Masz pytania, wątpliwości - pisz: rodo@kreatik.pl. Dzielimy się informacjami, w naszej Polityce Prywatności znajdziesz szczegóły dotyczące procesu przetwarzania Twoich danych.

kontakt dla Klientów

Mateusz Iwiński

New Business Manager

+48 506 688 553

lubimy ciasteczka!

Aby zapewnić prawidłowe działanie systemu, korzystamy z plików cookies, zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.