Efektywny content marketing w modelu B2B

Rynek B2B rządzi się swoimi prawami i tworzenie dla niego skutecznego content marketingu wymaga stosowania innego podejścia i schematu komunikacji niż jest to w przypadku modelu B2C. Część marketingowców wychodzi z założenia, że content marketingowe narzędzia w B2B nie mają w ogóle racji bytu, bo na tym rynku content marketing nie sprzedaje. Otóż nieprawda, także na rynku B2B content marketing jest efektywny, jednak tylko wtedy, gdy jest poprawnie realizowany. Poniżej opisane zostały 3 podstawowe kroki ku temu, by marketing treści także na rynku B2B był realnym wsparciem sprzedaży.

Stwórz personę

Stworzenie persony, czyli archetypu klienta, powinno być pierwszym krokiem przy planowaniu content marketingu. Chociaż w przypadku B2B mowa o komunikacji między firmami to pamiętać należy o tym, że za tymi firmami stoją ludzie. To właśnie od zrozumienia tego podejścia powinien zacząć się proces tworzenia komunikacji dla B2B. Należy skupić się na tym jaki jest potencjalny klient, gdzie przebywa, czego szuka, z jakich narzędzi korzysta, jakie może mieć problemy i potrzeby. Taka wiedza pomoże prowadzić komunikację w dalszych krokach.

Stosuj indywidualne podejście

Biznes każdego klienta jest inny. Dlatego nie można tworzyć content marketingu w oparciu o schematy i o jedną personę dla wszystkich. Zanim powstaną pierwsze treści należy dokładnie poznać biznes klienta, który ma mieć styczność z content marketingiem. Wymaga to dużej wiedzy i wszechstronności jednak jest konieczne, jeżeli chcesz budować content interesujący i przydatny dla klientów B2B.

Mów językiem klienta

Ten krok w pewnym stopniu wynika z poprzedniego — jeżeli dobrze poznasz biznes klienta będziesz też w stanie mówić do niego jego językiem. Jest to podstawa sprawnej i efektywnej komunikacji. W tym celu musisz dobrze poznać potrzeby informacyjne swoich klientów aby dostarczyć im tę wiedzę, której faktycznie potrzebują. Jeżeli im to zapewnisz to może okazać się, że jest to początek waszej wspólnej biznesowej relacji.

09.08.2019

Kreatik

Zobacz także
Eyetracking w czytaniu e-maili

Satysfakcjonujące efekty prowadzonych kampanii e-mail marketingowych nie są możliwe bez optymalizacji treści wysyłanych wiadomości. Kluczowym aspektem decydującym o powodzeniu naszej kampanii jest wzbudzenie zainteresowania odbiorcy. Pierwszy moment po otwarciu wiadomości decyduje o tym, czy zostanie przeczytana czy odrzucona. Zastanawiacie się […]

Czytaj
Kreatik talks – Antoni Leśniewski o psychologii w UX

W tym miesiącu na Wasze pytania dotyczące projektowania UX odpowiedział Antek – UX Team Leader. Chcecie poznać największe błędy w projektowaniu e-commerce, błędy poznawcze i psychologię w UX? To wszystko znajdziecie w poniższym tekście! Dlaczego UX i psychologia są nierozłączne? […]

Czytaj
Kreatik talks- Marek Nadra o tym, jak wdrażać innowacje w dużej organizacji.

Tym razem rozmawiamy z Markiem Nadrą, Business Solution Managerem w Danone, który zdradził, co robi w Monachium, kim są Innovation Champions oraz dlaczego zamówienie Margherity nie zawsze jest takie proste. Jesteś Business Solution Managerem w Danone, gdzie pracujesz jako wewnętrzny […]

Czytaj
Wyceń projekt
en pl