#jesteśwplątany
kampania społeczna
Wyzwanie
Zespół Kreatika od czasu do czasu stara się pomagać lokalnej społeczności. Tak trafiliśmy do Fundacji Dom Autysty.
Fundacja Dom Autysty powstała z inicjatywy grupy rodziców, którzy chcą zabezpieczyć przyszłość swoich autystycznych dzieci po ukończeniu edukacji, a przede wszystkim, po śmierci rodziców. Fundacja realizuje wiele inicjatyw, aby zebrać środki na realizację swojego głównego celu: budowy placówki dla podopiecznych.
Dzięki wsparciu Wydawnictwa Media Rodzina opublikowano “Trupów hurtowo trzech” – zbiór opowiadań czołowych twórców polskiej literatury kryminalnej. My podjęliśmy się wypromowania książki, której dochód ze sprzedaży będzie przeznaczony na budowę Domu Autysty w Poznaniu.
Postanowiliśmy podejść do tematu promocji książki w sposób niestandardowy. Wybraliśmy jedno z dziesięciu kryminalnych opowiadań w niej zawartych, a następnie stworzyliśmy na jego podstawie interaktywne chat story. Wykorzystaliśmy do tego Progressive Web App – innowacyjny rodzaj aplikacji webowej, zyskujący coraz większą popularność.
Dlaczego PWA? PWA daje nam wiele benefitów aplikacji natywnych na Androida bez wad tychże aplikacji. PWA to strona www, którą użytkownik może zapisać na ekranie swojego smartfonu (tak jak aplikację), ale nie musi do tego korzystać ze sklepu Google Play.
Stworzenie strony PWA jest znacznie szybsze, niż natywnej aplikacji na Androida. Aplikacja ta może działać w trybie offline oraz wysyłać powiadomienia push. Posiada więc wszystko, czego potrzebowaliśmy!
Użytkownik chat story stawał się głównym bohaterem i miał wpływ na rozwój fabuły. Postawiliśmy go przed moralnymi dylematami, z których konsekwencjami musiał zmierzyć się po dotarciu do ostatniej wiadomości.
Wyniki naszych
starań
Pisała o nas regionalna prasa (poznańska Gazeta Wyborcza, Głos Wielkopolski), znaleźliśmy się między innymi na portalach Nowy Marketing, Wykop, Fakt24, Wirtualna Polska, Gazeta. Naszą akcję udostępnili na swoich profilach Bartłomiej Topa, Paweł Tkaczyk, youtuberzy, blogerzy i dziesiątki osób o wielkim sercu, którym los podopiecznych Fundacji Dom Autysty nie był obojętny.
OTRZYMALIŚMY RÓWNIEŻ NAGRODĘ
Wyróżnienie w konkursie Golden Arrow 2018
Finalista konkursu Power of Content Marketing 2018
Osoby odpowiedzialne
za ten projekt
We devise. We design. We deploy.Dlaczego jesteśmy tak dobrzy w tym, co robimy? Ponieważ nasz zespół tworzą ludzie doświadczeni w pracy w różnych branżach, z różnym wykształceniem i niezwykłymi pasjami, które rozwijamy po pracy.