Sportano
audyt UX
Challenge
Sportano jest firmą, która niezwykle szybko rozwija się na Polskim rynku. To nowoczesny multibrand skupiający w jednym miejscu najlepsze marki i topowe produkty z niemal wszystkich dyscyplin sportowych, stawiający na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania w zakresie e-commerce.
Naszym zadaniem było przeprowadzenie UX-owego audytu. Następstwem tego było przeprojektowanie kilku elementów znajdujących się na stronie Sportano, takich jak: search, tabele rozmiarów oraz podstrona kategorii.
O projekcie
Audyt pozwolił na zidentyfikowanie UX-owych punktów zapalnych. W celu poprawy użyteczności oraz efektywności, wzięliśmy pod lupę następujące obszary:
analiza heurystyczna
analiza zasad użyteczności
analiza ścieżki użytkownika
afordancje
Podczas przeprojektowywania elementów na stronie duży nacisk kładliśmy na wariantowość konfiguracji. Poprawiliśmy użyteczność i funkcjonalność poszczególnych elementów UI.
Co osiągnęliśmy?
Dostarczyliśmy klientowi przeprojektowane ekrany UI, oraz raport, w którym zarekomendowaliśmy szereg zmian i dobrych praktyk UX m.in. w zakresie słownictwa stosowanego na buttonach oraz układu wyświetlania podkategorii.