Qarson – proces zamawiania online

#automotive#creative landing page#UI/UX design

Wyzwanie

Najistotniejszym założeniem projektu było stworzenie procesu zamawiania online według koncepcji zero touch, która pozwala na zamawianie samochodu z różnym typem finansowania, bez konieczności bezpośredniej interakcji z obsługą. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić klientom wygodę i szybkość procesu rezerwacji, unikając zaangażowania dodatkowych osób po stronie firmy i wydłużania procedury zamawiania samochodu. Umożliwienie obsługi różnych typów finansowania okazało się istotne również dla realizacji modelu zero touch.

Ostatecznyefekt 
Ostatecznyefekt 
Ostatecznyefekt 
Ostatecznyefekt 

Cele projektu

Głównym celem projektu dla marki QARSON było stworzenie nowoczesnego i intuicyjnego procesu rezerwacji auta online, obsługującego różne typy finansowania. 

Dzięki przejrzystym, intuicyjnym interfejsom ten złożony proces miał stać się przystępny i wygodny dla szerokiej grupy użytkowników z różnych grup wiekowych. Ważne było również bezpieczeństwo danych i transakcji, aby klienci czuli się komfortowo podczas przesyłania swoich danych i dokonywania płatności.

Cele biznesowe

  • Zwiększenie rentowności firmy poprzez automatyzację procesów i redukcję kosztów
  • Ograniczenie roli obsługi klienta w procesie rezerwacji
  • Zwiększenie lojalności klientów i ich satysfakcji

Cele produktowe

  • Usprawnienie procesu rezerwacji i skrócenie czasu oczekiwania na samochód
  • Dostosowanie platformy do wymagań i preferencji klientów
  • Przyjazne i intuicyjne interfejsy dostosowane do każdej grupy wiekowej
  • Zapewnienie pełnej kontroli marki Qarson nad procesem zamawiania i dostępu do aktualnych informacji o zamówieniach
  • Dostępność platformy na wszystkich urządzeniach
  • Możliwość śledzenia i zarządzania zamówieniami

​​Proces 

Projektowania UX platformy do zamawiania samochodów online dla marki Qarson przebiegło w kilku krokach, co wymagało zaangażowania zarówno od zespołu Kreatik, jak i klienta.

  1. Analiza potrzeb i wymagań użytkowników. Zebraliśmy informacje o oczekiwaniach i potrzebach użytkowników dotyczących platformy do zamawiania samochodów online. Przeanalizowaliśmy też dostępne dane.
  2. Poznanie biznesu i produktu. Przeprowadziliśmy liczne warsztaty z pracownikami firmy, aby jak najlepiej zrozumieć cele produktowe i biznesowe.
  3. Tworzenie person użytkowników (profili archetypowych). Dzięki temu lepiej zdefiniowaliśmy potrzeby i preferencje osób, do których Qarson adresuje swoją platformę.
  4. Mapowanie user flow. Określiliśmy listę kroków, które użytkownik musi podjąć, aby wypożyczyć samochod online.
  5. Projektowanie interfejsów. Po solidnym procesie przygotowań stworzyliśmy makiety interfejsów. 
  6. Usprawnianie wdrożonego projektu. Pracujemy w trybie iteracyjnym, dzięki czemu możemy wprowadzać poprawki i usprawnienia na podstawie wyników testów produktu i feedbacku użytkowników.

Rezultaty

Obecnie projekt nadal jest w implementacji, przed testami użyteczności. Na dziś możemy stwierdzić, że nasze działania przyniosły widoczne rezultaty:

  • Uproszczenie procesu zamawiania
  • Zwiększenie intuicyjności interfejsu dla użytkowników
  • Wzrost zaufania i lojalności klientów dzięki poprawie doświadczenia użytkownika (UX)

Osoby odpowiedzialne
za ten projekt

We devise. We design. We deploy.

Dlaczego jesteśmy tak dobrzy w tym, co robimy? Ponieważ nasz zespół tworzą ludzie doświadczeni w pracy w różnych branżach, z różnym wykształceniem i niezwykłymi pasjami, które rozwijamy po pracy.
Paulina Figlewicz
UX designer
Weronika Worsztynowicz
Project Manager
Paulina Miracka
UI Designer

Masz dla nas wyzwanie? Napisz:
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt

Wyceń projekt
en pl