Qarson – proces zamawiania online
Wyzwanie
Najistotniejszym założeniem projektu było stworzenie procesu zamawiania online według koncepcji zero touch, która pozwala na zamawianie samochodu z różnym typem finansowania, bez konieczności bezpośredniej interakcji z obsługą. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić klientom wygodę i szybkość procesu rezerwacji, unikając zaangażowania dodatkowych osób po stronie firmy i wydłużania procedury zamawiania samochodu. Umożliwienie obsługi różnych typów finansowania okazało się istotne również dla realizacji modelu zero touch.


Cele projektu
Głównym celem projektu dla marki QARSON było stworzenie nowoczesnego i intuicyjnego procesu rezerwacji auta online, obsługującego różne typy finansowania.
Dzięki przejrzystym, intuicyjnym interfejsom ten złożony proces miał stać się przystępny i wygodny dla szerokiej grupy użytkowników z różnych grup wiekowych. Ważne było również bezpieczeństwo danych i transakcji, aby klienci czuli się komfortowo podczas przesyłania swoich danych i dokonywania płatności.
Cele biznesowe
- Zwiększenie rentowności firmy poprzez automatyzację procesów i redukcję kosztów
- Ograniczenie roli obsługi klienta w procesie rezerwacji
- Zwiększenie lojalności klientów i ich satysfakcji
Cele produktowe
- Usprawnienie procesu rezerwacji i skrócenie czasu oczekiwania na samochód
- Dostosowanie platformy do wymagań i preferencji klientów
- Przyjazne i intuicyjne interfejsy dostosowane do każdej grupy wiekowej
- Zapewnienie pełnej kontroli marki Qarson nad procesem zamawiania i dostępu do aktualnych informacji o zamówieniach
- Dostępność platformy na wszystkich urządzeniach
- Możliwość śledzenia i zarządzania zamówieniami
Proces
Projektowania UX platformy do zamawiania samochodów online dla marki Qarson przebiegło w kilku krokach, co wymagało zaangażowania zarówno od zespołu Kreatik, jak i klienta.
- Analiza potrzeb i wymagań użytkowników. Zebraliśmy informacje o oczekiwaniach i potrzebach użytkowników dotyczących platformy do zamawiania samochodów online. Przeanalizowaliśmy też dostępne dane.
- Poznanie biznesu i produktu. Przeprowadziliśmy liczne warsztaty z pracownikami firmy, aby jak najlepiej zrozumieć cele produktowe i biznesowe.
- Tworzenie person użytkowników (profili archetypowych). Dzięki temu lepiej zdefiniowaliśmy potrzeby i preferencje osób, do których Qarson adresuje swoją platformę.
- Mapowanie user flow. Określiliśmy listę kroków, które użytkownik musi podjąć, aby wypożyczyć samochod online.
- Projektowanie interfejsów. Po solidnym procesie przygotowań stworzyliśmy makiety interfejsów.
- Usprawnianie wdrożonego projektu. Pracujemy w trybie iteracyjnym, dzięki czemu możemy wprowadzać poprawki i usprawnienia na podstawie wyników testów produktu i feedbacku użytkowników.
Rezultaty
Obecnie projekt nadal jest w implementacji, przed testami użyteczności. Na dziś możemy stwierdzić, że nasze działania przyniosły widoczne rezultaty:
- Uproszczenie procesu zamawiania
- Zwiększenie intuicyjności interfejsu dla użytkowników
- Wzrost zaufania i lojalności klientów dzięki poprawie doświadczenia użytkownika (UX)





Osoby odpowiedzialne
za ten projekt
We devise. We design. We deploy.Dlaczego jesteśmy tak dobrzy w tym, co robimy? Ponieważ nasz zespół tworzą ludzie doświadczeni w pracy w różnych branżach, z różnym wykształceniem i niezwykłymi pasjami, które rozwijamy po pracy.