Prilo
Product Discovery
Wyzwanie
Naszym zadaniem była realizacja pomysłu naszego klienta – platformy dla przewoźników i spedytorów w obszarze transportu samochodowego w Europie. Klient musiał wspólnie z nami opracować strategię, wygląd i funkcjonalność platformy.

O projekcie
Prilo to unikalne na rynku rozwiązanie do zarządzania transportem samochodów. Platforma łączy przewoźników z firmami, które poszukują partnera do przewozu swoich aut.



Podczas wspólnych warsztatów zdefiniowaliśmy grupę docelową i stworzyliśmy aktualną customer journey map. Zidentyfikowaliśmy problemy użytkowników i zaproponowaliśmy rozwiązania, które moglibyśmy zastosować na platformie, aby ich uniknąć. Nasz zespół przeprowadził analizę konkurencji, głównie pod kątem rozwiązań i funkcjonalności. W całym procesie Product Discovery przeprowadziliśmy z klientem burzę mózgów, co ułatwiło proces tworzenia i rozwiązywanie problemów. Kolejnym krokiem było wybranie najlepszych pomysłów i przeniesienie ich do Miro w postaci szkiców, co pomogło w podjęciu ostatecznej decyzji.
Product and business goals
W kolejnym kroku przeprowadziliśmy sesję event storming, w celu zmapowania i wizualizacji nowego procesu biznesowego. Następnie tworzyliśmy user stories, makiety, a później prototypy, na których przeprowadzaliśmy testy użyteczności z grupą docelową. Ostatnim etapem było stworzenie design systemu.
Równolegle z tymi procesami pracowaliśmy nad strategią modelu biznesowego z wykorzystaniem business model canvas oraz nad brandingiem.
Zaangażowanie klienta w proces Product Discovery było kluczowe i pozwoliło nam wspólnie wypracować najlepsze rozwiązania i podjąć decyzje w oparciu o obszerną wiedzę.


Określenie grupy docelowej
Stworzenie aktualnej custome journey map
Identyfikacja problemów użytkowników
Propozycja rozwiązań mających na celu uniknięcie problemów użytkowników
Przygotowanie analizy konkurencji
Burza mózgów
Mapowanie wydajności platformy
Tworzenie historii użytkowników
Tworzenie makiet
Tworzenie prototypów
Przeprowadzanie testów użyteczności z grupą docelową
Stworzzenie design systemu
Opracowanie modelu biznesowego przy użyciu business model canvas
Opracowanie strategii brandingowej











