Jean Louis David – UX, UI design
Wyzwanie
Jean Louis David to prestiżowa, największa sieć salonów fryzjerskich w Europie, posiadająca około 1000 salonów również w takich krajach jak USA, Hongkong, Arabia Saudyjska, Maroko, Korea Południowa.
Naszym zadaniem była rozbudowa projektu UX i UI strony internetowej o dodatkowe funkcjonalności, zaprojektowanie panelu klienta oraz modyfikacja systemu rezerwacji wizyt. Zakres naszych prac obejmował również usprawnienie systemu Backoffice dla pracowników salonów.

Panel klienta został zaprojektowany tak, aby zaspokoić potrzeby zarówno nowych, jak i obecnych klientów sieci Jean Louis David, umożliwiając im zarządzanie informacjami o koncie, przeglądanie historii dotychczasowych rezerwacji oraz rezerwację nowych wizyt. Użytkownicy mogą w łatwy sposób aktualizować i swoje dane osobowe oraz preferencje, a także anulować lub zmienić termin nadchodzących wizyt.
Jednym z ważnych elementów na stronie internetowej jld.pl jest komponent statusu wizyty, który dostarcza użytkownikom informacji w czasie rzeczywistym. Wskaźnik ten może wyświetlać trzy różne stany rezerwacji takie jak: „Zakończona”, „Porzucona” lub „Nadchodząca” – aby poinformować użytkowników, czy ich spotkanie już się odbyło, zostało odwołane, porzucone, czy też jest dopiero zaplanowane. Ta funkcjonalność pomaga użytkownikom informować i aktualizować status ich spotkań, pozwalając im odpowiednio zaplanować swój harmonogram i uniknąć pomyłek. Dostarczamy w ten sposób jasne informacje, oraz poprawiamy ogólne doświadczenie użytkownika, tym samym budując zaufanie i lojalność wśród klientów.
Panel Backoffice dla pracowników salonów jest niezbędnym elementem codziennej pracy stylistów i został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić im dostęp do najważniejszych informacji o kliencie podczas nadchodzących wizyt takich jak : ostatnie wizyty, ostatnio zakupione produkty, rekomendacje produktów, obowiązujące karnety oraz promocje, a także ostatnie paragony.
Sekcja ostatnich wizyt w panelu pozwala na wgląd w historię poprzednich wizyt klienta w salonie, w tym daty wizyt, usługi, które zostały wykonane, a także wszelkie notatki lub komentarze stylisty lub innych pracowników. Te informacje mogą pomóc pracownikom zrozumieć dotychczasowe preferencje i potrzeby klienta, ułatwiając polecanie usług i produktów, którymi może być zainteresowany.




