Fundacja Głosem Zwierząt
Kampania Społeczna

Wyzwanie

Głównym celem kampanii była promocja idei „Nie kupuj, adoptuj”. Pośrednim celem było też finansowe wsparcie naszego klienta – Fundacji Głosem Zwierząt.

Bezdomność zwierząt w Polsce to wciąż ogromny problem. Polskie schroniska pękają w szwach, a organizacje zajmujące się adopcją zwierząt mają ręce pełne roboty. Świadoma tych problemów Fundacja Głosem Zwierząt zwróciła się do nas z prośbą o kreatywną koncepcję kampanii, której celem jest promocja idei „Nie kupuj, adoptuj”. Pośrednim celem kampanii było też finansowe wsparcie organizacji – bezpośrednią wpłatą internetową lub przekazaniem 1% podatku.

Ostateczny efekt 
Ostateczny efekt 
Ostateczny efekt 
Ostateczny efekt 

Podeszliśmy do tematu niestandardowo – postanowiliśmy pokazać, że emocje samotnych psów wcale tak bardzo nie różnią się od ludzkich emocji. 

Chcieliśmy też, w kontraście do wielu kampanii społecznych, poprowadzić narrację kolorową i dowcipną. Naszą inspiracją stały się anonse matrymonialne, popularne przede wszystkim na Zachodzie w latach 80. i 90. Spragnieni miłości ludzie wysyłali taśmy VHS prezentujące ich największe zalety.

Zwieńczeniem krótkich historii, w których każdy bohater opowiada o sobie, miało być pokazanie psów. Czworonogi obejrzą anonse w telewizji, siedząc wygodnie na kanapie. Dopiero wtedy teksty wypowiadane przez aktorów nabierają nowego znaczenia, budują całą historię. 

Wyniki naszych
starań

Dzięki niewielkiej kampanii performancowej i działaniom PR nasza kampania osiągnęła prawie milion wyświetleń na Youtubie, ponad 500 000 wyświetleń na Facebooku i Instagramie.

Wg. serwisu Newspoint zasięg naszych działań wyniósł 1,3 mln odbiorców, co pozwoliło im oszacować ekwiwalent mediowy w wysokości 151,5 tys zł. Dzięki tym działaniom poznaliśmy też feedback odbiorców, który w ogromnej większości był bardzo pozytywny. Chwalono nas za oryginalność i humor oraz, co szczególnie dla nas ważne, umiejętność zaskoczenia widza.

1000000
wyświetlenia na Youtube
500000
wyświetlenia na FB i IG
Z pewnością ich największą siłą jest kreatywność. Sposób, w jaki podeszli do tematu promocji kampanii adopcji zwierząt, był bardzo ciekawy, świeży, ale też w prosty i zrozumiały sposób pokazał nasze przesłanie. Kolejnym powodem, dla którego poleciłbym Kreatik jest łatwość komunikacji, dostępność oraz umiejętność dostosowania się do zmian i próśb ze strony klienta.
Alicja Gaca
CEO, Animal Voice Foundation

OTRZYMALIŚMY RÓWNIEŻ NAGRODĘ

Kreatura 2020 w kategorii Kampania Społeczna / CSR

Super proud!!!
Super proud!!!
Super proud!!!
Super proud!!!

Osoby odpowiedzialne
za ten projekt

We devise. We design. We deploy.

Dlaczego jesteśmy tak dobrzy w tym, co robimy? Ponieważ nasz zespół tworzą ludzie doświadczeni w pracy w różnych branżach, z różnym wykształceniem i niezwykłymi pasjami, które rozwijamy po pracy.
Maria Połońska
CEO
Joanna Kluczka
Head of UI Design
Magdalena Węcłaś
Content Manager
Dawid Bartodziej
Head of Delivery
Wyceń projekt
en pl