Fundacja Głosem Zwierząt
Kampania Społeczna

Wyzwanie

Głównym celem kampanii była promocja idei „Nie kupuj, adoptuj”. Pośrednim celem było też finansowe wsparcie naszego klienta – Fundacji Głosem Zwierząt.

Bezdomność zwierząt w Polsce to wciąż ogromny problem. Polskie schroniska pękają w szwach, a organizacje zajmujące się adopcją zwierząt mają ręce pełne roboty. Świadoma tych problemów Fundacja Głosem Zwierząt zwróciła się do nas z prośbą o kreatywną koncepcję kampanii, której celem jest promocja idei „Nie kupuj, adoptuj”. Pośrednim celem kampanii było też finansowe wsparcie organizacji – bezpośrednią wpłatą internetową lub przekazaniem 1% podatku.

Ostateczny efekt 
Ostateczny efekt 
Ostateczny efekt 
Ostateczny efekt 

Podeszliśmy do tematu niestandardowo – postanowiliśmy pokazać, że emocje samotnych psów wcale tak bardzo nie różnią się od ludzkich emocji. 

Chcieliśmy też, w kontraście do wielu kampanii społecznych, poprowadzić narrację kolorową i dowcipną. Naszą inspiracją stały się anonse matrymonialne, popularne przede wszystkim na Zachodzie w latach 80. i 90. Spragnieni miłości ludzie wysyłali taśmy VHS prezentujące ich największe zalety.

Zwieńczeniem krótkich historii, w których każdy bohater opowiada o sobie, miało być pokazanie psów. Czworonogi obejrzą anonse w telewizji, siedząc wygodnie na kanapie. Dopiero wtedy teksty wypowiadane przez aktorów nabierają nowego znaczenia, budują całą historię. 

Wyniki naszych
starań

Dzięki niewielkiej kampanii performancowej i działaniom PR nasza kampania osiągnęła prawie milion wyświetleń na Youtubie, ponad 500 000 wyświetleń na Facebooku i Instagramie.

Wg. serwisu Newspoint zasięg naszych działań wyniósł 1,3 mln odbiorców, co pozwoliło im oszacować ekwiwalent mediowy w wysokości 151,5 tys zł. Dzięki tym działaniom poznaliśmy też feedback odbiorców, który w ogromnej większości był bardzo pozytywny. Chwalono nas za oryginalność i humor oraz, co szczególnie dla nas ważne, umiejętność zaskoczenia widza.

1000000
wyświetlenia na Youtube
500000
wyświetlenia na FB i IG
Z pewnością ich największą siłą jest kreatywność. Sposób, w jaki podeszli do tematu promocji kampanii adopcji zwierząt, był bardzo ciekawy, świeży, ale też w prosty i zrozumiały sposób pokazał nasze przesłanie. Kolejnym powodem, dla którego poleciłbym Kreatik jest łatwość komunikacji, dostępność oraz umiejętność dostosowania się do zmian i próśb ze strony klienta.
Alicja Gaca
CEO, Animal Voice Foundation

OTRZYMALIŚMY RÓWNIEŻ NAGRODĘ

Kreatura 2020 w kategorii Kampania Społeczna / CSR

Super proud!!!
Super proud!!!
Super proud!!!
Super proud!!!

Osoby odpowiedzialne
za ten projekt

We devise. We design. We deploy.

Dlaczego jesteśmy tak dobrzy w tym, co robimy? Ponieważ nasz zespół tworzą ludzie doświadczeni w pracy w różnych branżach, z różnym wykształceniem i niezwykłymi pasjami, które rozwijamy po pracy.
Maria Połońska
CEO
Joanna Kluczka
Head of UI Design
Magdalena Węcłaś
Content Manager
Dawid Bartodziej
Head of Delivery
Wyceń projekt
Facebook Instagram Dribble Behance Linkedin
en pl