Wszystkie kolory Benettona

Wszystkie kolory Benettona

Benetton to kolorowy ptak na rynku odzieżowym. Marka, poruszając istotne społecznie problemy, komunikuje się za pomocą wyraźnego key visual i jest rozpoznawana od wielu lat. Nie zawsze jednak było tak kolorowo. 

Kolorowa rewolucja

Wszystko zaczęło się od produkcji kolorowych swetrów w 1965 roku przez Luciano Benettona i jego rodzeństwo. Pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę. To właśnie kolorów potrzebowali wówczas Włosi. Firma szybko stała się marką globalną. Uznanie zyskała dzięki zastosowaniu innych niż dotychczas rozwiązań podczas procesu produkcji ubrań. Benetton jako pierwszy ufarbował już gotowy produkt, a nie włókna. 

United Colors of Benetton

Oprócz wyróżniania się dzięki innowacyjnej metodzie tworzenia ubrań, marka w charakterystyczny sposób promowała się hasłem „All the colors of the world”. Firma podjęła współpracę ze znanym fotografem Olivierem Toscani. Jego prace miały zwrócić uwagę szerokiego grona odbiorców. Nikt nie zaprzeczy, że cel swój osiągnął. Fotograf chciał pokazać problem dotyczący nierówności w świecie. Do popularniejszych kreacji należy m.in. zdjęcie zakonnicy całującej się z księdzem. Współpraca trwała wiele lat i za każdym razem fotograf stawiał na mocny akcent w swoim przekazie. Miało to również wpływ na duży wzrost sprzedaży i pozycję w czołówce najlepiej prosperujących marek odzieżowych. 

Kryzys

Po odejściu znanego fotografa w 2000 roku i ogromnej konkurencji na rynku modowym, Benetton zaczął tracić pozycję wśród liderów. Specjaliści twierdzą, że wyraźna komunikacja marki była motorem napędzającym. Bez niej, firma nie skupiając należytej uwagi na zmianach rynkowych i specyfice współczesnych klientów, zaczęła tracić na wartości. Z kryzysu wyciągnęła firmę zmiana kadry zarządzającej. Świeże spojrzenia na biznes spowodowało, że marka zaczęła odzyskiwać dawną pozycję. 

Doświadczenia Benettona pokazują, jak łatwo marka może stracić z pola widzenia ważne kwestie odpowiadające za jej sukces na rynku. Jakość ubrań Benettona jest bardzo wysoka. Współcześnie to jednak nie wystarczy. Choć krzykliwa i kontrowersyjna komunikacja sprzyja sprzedaży, to nie jest ona jedyną wartością. Doświadczenia użytkowników i ich potrzeby są tutaj najistotniejsze. Lepiej o tym nie zapominać. 

 

*Artykuł ma charakter informacyjny oraz przedstawia ogólne informacje dotyczące sposobu realizacji kampanii reklamowych. Artykuł nie ma na celu promocji artykułów lub usług.

 

masz dla nas wyzwanie?

Dostosowujemy rozwiązania do budżetu i celów. Porozmawiajmy już teraz o Twoim projekcie!

Twoje dane są z nami bezpieczne! Kreatik jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych. Będą one przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. Masz pytania, wątpliwości - pisz: rodo@kreatik.pl. Dzielimy się informacjami, w naszej Polityce Prywatności znajdziesz szczegóły dotyczące procesu przetwarzania Twoich danych.

kontakt dla Klientów

Mateusz Iwiński

New Business Manager

+48 506 688 553

lubimy ciasteczka!

Aby zapewnić prawidłowe działanie systemu, korzystamy z plików cookies, zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.