Weryfikacja biznesowa chatbota przez Facebooka – jak przejść ją skutecznie?

Weryfikacja biznesowa chatbota przez Facebooka – jak przejść ją skutecznie?

Choć od dnia, w którym po raz pierwszy usłyszeliśmy o chatbotach, minęło już trochę czasu, dopiero w ostatnich miesiącach marki zaczynają masowo się do nich przekonywać. Chatboty znajdują zastosowanie w komunikacji z klientem między innymi przy obsłudze zgłoszeń czy konkursów, są także wykorzystywane jako narzędzie wzmacniające przekaz marki. Sami mieliśmy okazję stworzyć bota dla jednego z naszych klientów. A teraz stwierdziliśmy, że pora podzielić się tym, czego nauczyliśmy się o procesie integrowania własnego autorskiego bota z Facebookiem.

Weryfikacja biznesowa chatbota na Facebooku nie należy do łatwych i przyjemnych zadań. Prezentujemy zatem instrukcję, która uprości sprawę. Krok po kroku wyjaśniamy, co należy zrobić, gdzie kliknąć, jakie dane i w którym miejscu wpisać.

Aby wszystko było jasne, poniżej krótkie wyjaśnienie dotyczące najczęstszych określeń pojawiających się w naszej instrukcji:

  • Facebook app – należy przez nią rozumieć aplikację tworzoną w ramach narzędzi Facebooka, dostęp do panelu aplikacji można otrzymać przez stronę developers.facebook.com
  • Strona na Facebooku – profil firmy na Facebooku
  • Business Manager – profil firmy, pod którą podpięta jest strona na Facebooku, logowanie do business Managera odbywa się na stronie business.facebook.com

W celu zgłoszenia Facebook app do review konieczny jest dostęp administratora każdej z tych trzech platform.

Dokumenty i dane potrzebne do przejścia weryfikacji biznesowej konta to:

  • odpis z KRS,
  • rachunek (np. telefoniczny, za prąd), na którym widnieje adres i numer telefonu przedsiębiorstwa podany podczas procesu weryfikacji,
  • dostęp do numeru telefonu podanego jako numer kontaktowy przedsiębiorstwa lub e-maila podanego w Business Manager.

Proces dzieli się na trzy zasadnicze części:

  • Utworzenie aplikacji facebookowej i podpięcie jej pod stronę na FB
  • AppReview
  • Business Review

W naszej instrukcji nazwa Facebook app to 190314. Poniżej krok po kroku opisaliśmy, jakie czynności należy kolejno wykonać, aby przejść skutecznie weryfikację.

I Tworzenie i łączenie Facebook App ze stroną FB

1. W Facebook app (developers.facebook.com) z menu po lewej stronie należy wybrać ‘Messenger’ i kolejno ‘Settings’.

2. W ustawieniach Facebook app należy wybrać ‘set up webhooks’ i zaznaczyć ‘messages’, ‘messaging_postback’ i ‘standby’.

3. Następnie należy wpisać ‘Callback URL’ i ‘Verify Token’.

4. W następnym kroku należy subskrybować stronę na Facebooku do naszego Facebook app.

5. Z rozwijanej listy u góry strony należy wybrać Fanpage firmy i wygenerować token (istnieje konieczność połączenia się z kontem, które ma dostęp administratora do strony firmy na FB).

6. W ustawieniach strony na Facebooku w menu po lewej stronie ekranu należy wybrać ‘Messaging’ (wiadomości) i wyłączyć opcję ‘Help people start a conversation’ (pomóż odbiorcom rozpocząć konwersację z Twoją stroną).

7. W ustawieniach strony na Facebooku w sekcji ‘Messenger Platform’ (Platforma Messengera)

i kolejno w ‘General Settings’ i dalej w ‘App Settings’ należy znaleźć przycisk Configure. Po jego naciśnięciu pokaże się okno modalne, w którym jako ‘Primary Receiver for Handover Protocol’, czyli pierwszego odbiorcę, należy wybrać nasze Facebook app i jest to nasze 190314, a jako ‘Secondary Receiver for Handover Protocol’, czyli drugiego odbiorcę – skrzynkę odbiorczą.

8. Następnie, również w ustawieniach strony FB w sekcji Platforma Messengera, należy ustawić rodzaj odpowiedzi jako ‘Responses are partially automated, with some support by people’.

II Zgłoszenie Facebook app do review

1. W ustawieniach Facebook app w menu po lewej stronie należy wybrać ‘Messenger’ i kolejno ‘Settings’.

 

2.Na dole strony należy wybrać z listy ‘pages_messaging’ i klinkąć w buttonAdd to Submission.

3. W polu niżej należy uzupełnić opis funkcjonalności chatbota oraz uzupełnić informację, na jakiej stronie będzie on dostępny – należy wybrać stronę firmy w polu ‘Select a Page’. W drugim kroku należy wybrać drugą opcję dialogową (‘Your Messenger experience includes live messaging’) oraz opisać możliwe ścieżki rozmowy z botem. Na końcu należy zapisać wprowadzone zmiany, czyli kliknąć standardowe Save.

4. Po wypełnieniu pól z poprzedniego kroku należy nacisnąć Submit For Review w celu wysłania Facebook app do weryfikacji przez Facebooka.

III Business verification

1. Na adres e-mail administratora Facebook app przyjdzie wiadomość, w której będzie prośba o przeprowadzenie Business Verification, czyli weryfikacji biznesowej. Proces ten odbywa się za pośrednictwem Facebook Business Managera, pod który podpięta jest strona firmy (należy wybrać z rozwijanej listy).

2. Proces weryfikacji ma trzy kroki:
a. podanie danych przedsiębiorstwa,
b. załączenie dokumentów potwierdzających te dane,
c. potwierdzenie numeru telefonu oraz adresu e-mail.

3. Pierwszy krok to wypełnienie danych adresowych, podanie numeru telefonu i strony internetowej przedsiębiorstwa.

4. W następnym kroku Facebook Manager może zaproponować dane znajdujące się w jego publicznych rejestrach. Jeżeli dane nie będą się zgadzały, należy wybrać opcję ‘none of these match’.

5. Następnie należy załączyć dokument potwierdzający nazwę przedsiębiorstwa wpisaną w kroku III pkt 3. Najlepiej, aby był to aktualny odpis z KRS (można go pobrać na stronie https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna).

6. Następnie należy wgrać dokument, w którym podane będą adres przedsiębiorstwa i numer telefonu podane w kroku III pkt 3. Takim dokumentem może być np. faktura za abonament telefoniczny lub prąd.

7. W kolejnym kroku następuje weryfikacja, która może odbyć się za pośrednictwem telefonu lub e-maila, podanych wcześniej w formularzu danych firmy:
a. telefon: konieczne będzie wpisanie kodu, który zostanie podany w rozmowie telefonicznej z numerem podanym w kroku III pkt 3.
b. e-mail: konieczne będzie wpisanie kodu, który zostanie wysłany na adres e-mail podany w tym kroku (powinien to być adres e-mail z tej samej domeny, która została podana w kroku III pkt 3, np. www.example.com i adres@example.com).

8. Dodatkowo konieczne jest wybranie przedstawiciela przedsiębiorstwa, który będzie mógł podpisywać z Facebookiem dodatkowe umowy dotyczące warunków korzystania z ich produktów.

9. Wybór z poprzedniego kroku musi zostać potwierdzony przez wpisanie kodu podanego w rozmowie telefonicznej z numeru wpisanego w kroku III pkt 3.

10. Osoba, której adres wpisany został w kroku III pkt 8, może podpisać umowę elektronicznie.

Po złożeniu Facebook app w business.facebook i w developers.facebook status biznesowej weryfikacji i weryfikacji aplikacji będzie brzmiał ‘Reviewing’. W przypadku odrzucenia badź akceptacji administrator zostanie powiadomiony e-mailem lub przez system powiadomień Facebooka. W każdym z tych przypadków warto skontaktować się z agencją odpowiadającą za projekt.

masz dla nas wyzwanie?

Dostosowujemy rozwiązania do budżetu i celów. Porozmawiajmy już teraz o Twoim projekcie!

Twoje dane są z nami bezpieczne! Kreatik jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych. Będą one przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. Masz pytania, wątpliwości - pisz: rodo@kreatik.pl. Dzielimy się informacjami, w naszej Polityce Prywatności znajdziesz szczegóły dotyczące procesu przetwarzania Twoich danych.

kontakt dla Klientów

Mateusz Iwiński

New Business Manager

+48 506 688 553

lubimy ciasteczka!

Aby zapewnić prawidłowe działanie systemu, korzystamy z plików cookies, zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.