W czym pomoże Ci marketing automation?

W czym pomoże Ci marketing automation?

Marketing automation to relatywnie nowe narzędzie, ale z niezwykłym potencjałem. Jego głównym zadaniem jest lepsze zarządzanie obszarem sprzedaży i marketingu, co w efekcie przekłada się na zdobycie nowych klientów oraz zwiększenie zysków.

Firmy często korzystają z oddzielnych narzędzi, na przykład do wysyłki newsletterów czy zarządzania kontaktami z klientami. Dzisiaj istnieje narzędzie, które łączy w sobie funkcję CRM i programu do wysyłania e-maili — jest nim właśnie marketing automation. Integracja CRM z marketing automation daje szereg możliwości sprzedażowych: wyślesz mailing, dokonasz segmentacji klientów, stworzysz bazy klientów i przygotujesz spersonalizowane oferty handlowe.

Czym jest marketing automation?

Jak sama nazwa wskazuje to automatyzacja działań marketingowych z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania. Całość opiera się na metodzie precyzyjnego dopasowania komunikatów marketingowych do potencjalnego klienta, który z największym prawdopodobieństwem kupi produkt lub usługę. Najprościej można ująć, że celem marketingu zautomatyzowanego jest generowanie i zarządzanie leadami, a przede wszystkim zatrzymanie klienta.

Marketing automation w pigułce:

  • monitoruje i analizuje zachowanie klienta
  • zbiera i segmentuje dane o klientach
  • umożliwia personalizację komunikacji

Jak to wygląda w praktyce?

Marketing automation to dedykowany system, w którym definiujesz reguły automatyzacji. Możesz założyć kilka scenariuszy — prostych i bardziej złożonych, np. system wyśle życzenia urodzinowe na podstawie danych wprowadzonych do platformy sprzedażowej lub na Twojej firmowej stronie będą wyświetlane dynamiczne treści (banery, rekomendacje, polecane wpisy) dopasowane do zainteresowań użytkownika.

Marketing automation to także spersonalizowana reklama internetowa. Dzisiaj wszystko ze sobą musi być sprzężone, aby maksymalnie wykorzystać potencjał poszczególnych narzędzi. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom (integracja z Facebook Custom Audience, Pixel Facebooka, pliki cookies) możesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy nie reagują na Twoje e-maile. Reklamy wówczas mogą być wyświetlane w social media osobom, które odwiedziły Twoją stronę www lub których adres e-mail masz w swojej bazie, możesz również wyświetlać je na innych stronach www dzięki sieci RTB (Real-Time Bidding).

Dzięki marketing automation możesz:

  • tworzyć i wysyłać newslettery oraz e-maile
  • monitorować reakcję odbiorców na otrzymane e-maile (otwarcie, kliknięcie)
  • przypisywać punkty za każdą interakcję klienta z firmą, dzięki czemu uzyskuje się wskaźnik określający poziom zaangażowania i gotowość zakupową klienta (tzw. scoring)
  • tworzyć dynamiczne wiadomości oraz ramki produktowe na stronie www
  • automatycznie tworzyć komunikaty w oparciu o zebrane dane
  • segmentować kontakty i przygotowywać listy mailingowe na podstawie różnych kryteriów, np. zachowanie transakcyjne, lokalizacja, demografia etc.
  • stworzyć różne scenariusze komunikacji z klientem
  • analizować skuteczność prowadzonych działań

Warto wspomnieć o tym, że inwestycja w automatyzację określana jest jako opłacalna przez 79% marketerów (dane E-Mail Monday). Największą barierą wprowadzania marketing automation w firmie jest skojarzenie działań z wysyłką spamów oraz przekonanie, że jest to narzędzie tylko dla większych firm. Tymczasem to małe firmy są najbardziej zadowolone z efektów — mogą wybrać odpowiedni dla nich pakiet cenowy i niskim kosztem zwiększyć skuteczność e-maili nawet o 400%.

ta strona używa plików cookies