Para idealna

Para idealna

Marka Levi’s jest znana na całym świecie. Jej spoty reklamowe również. Osadzone w czasie i miejscu opowiadają fragment z życia głównego bohatera, który w jeansach Levi’sa wygląda zjawiskowo. Dzięki temu, że marka istnieje na rynku od wielu lat, możemy na jej przykładzie prześledzić zmiany społeczne i kulturalne na przestrzeni ostatnich dekad.

Męska rzecz

Marka, chcąc wzbudzić pożądanie do produktu wśród konsumentów, postanowiła wyeksponować w przekazie atrakcyjnych mężczyzn, i to najlepiej bez koszulki, spoglądających zawadiacko na odbiorcę. Każdy facet chciał być jak on. Kobiety zaś z zapartym tchem przyglądały się jego muskulaturze. Nie ważne, czy właśnie robił pranie czy grał w bilard. Zawsze miał jeansy i zawsze wzbudzał pożądanie. Wystarczyło odwołać się do najprostszych ludzkich potrzeb, żeby trafić w gusta konsumentów.  

Kobiety wkraczają do akcji

Z czasem zaczęto brać pod uwagę potrzeby kobiet. Nie tylko te związane z chęcią bycia z przystojnym mężczyzną, lecz także te związane z chęcią posiadania spodni spełniających ich wymagania. W 1981 roku na rynku pojawiły się Levi’s 501 Jeans dla kobiet. Choć zajęło to trochę czasu, to w 2010 roku powstała przełomowa linia Curve ID. To pierwsza linia dżinsów zaprojektowana na podstawie rzeczywistych kształtów kobiecego ciała! Biorąc pod uwagę różnice w kobiecych kształtach, Levi’s określił 3 typy sylwetek i stworzył dla nich odpowiednie kroje spodni.

Levi’sy dla każdego

Kultowe jeansy pojawiają się wszędzie już od wielu lat. Nosili je Marlon Brando w filmie „Dziki”, James Dean w „Buntowniku bez powodu”, a później Marilyn Monroe i  Audrey Hepburn. Spodnie pojawiły się nawet na jednej z okładek albumu The Rolling Stones, którą zaprojektował w 1971 roku Andy Warhol. Steve Jobs i Barack Obama również postawili na Levi’sy. Najlepsze w tym wszystkim było to, że tak naprawdę mógł je mieć każdy. Nie były one zarezerwowane tylko dla elity, choć elita bardzo chętnie je wkładała.  

Coś więcej niż ciało

Z biegiem czasu Levi’s zaczął poruszać ważne społecznie wartości. Oczywiście nadal nie zabrakło atrakcyjnych modeli świetnie prezentujących się w jeansach, ale tym razem widz dostawał coś więcej. Odpowiednie treści powodowały, że reklama pozostawiała widzowi przestrzeń do namysłu. Z ostatnich przykładów, w 2017 roku powstał spot celebrujący różnice między ludźmi. Marka wskazała ważny kulturowo aspekt równości. Bez względu na płeć, orientację seksualną, kolor skóry czy wyznanie, wszyscy jesteśmy ludźmi i łączy nas więcej, niż nam się wydaje.

Marki, które istnieją na rynku wiele lat, pokazują, jak na przestrzeni dekad zmienia się światopogląd ludzi. Firmy, które podążają za innowacjami i są gotowe na zmianę wraz z ich konsumentami, nieustająco cieszą się sukcesem. Tworząc reklamę, trzeba pamiętać, że jej wartość tkwi w przekazie. Warto więc zbudować ją na konkretnej historii i bohaterze.   

*Artykuł ma charakter informacyjny oraz przedstawia ogólne informacje dotyczące sposobu realizacji kampanii reklamowych. Artykuł nie ma na celu promocji artykułów lub usług.

masz dla nas wyzwanie?

Dostosowujemy rozwiązania do budżetu i celów. Porozmawiajmy już teraz o Twoim projekcie!

Twoje dane są z nami bezpieczne! Kreatik jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych. Będą one przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. Masz pytania, wątpliwości - pisz: rodo@kreatik.pl. Dzielimy się informacjami, w naszej Polityce Prywatności znajdziesz szczegóły dotyczące procesu przetwarzania Twoich danych.

kontakt dla Klientów

Mateusz Iwiński

New Business Manager

+48 506 688 553

lubimy ciasteczka!

Aby zapewnić prawidłowe działanie systemu, korzystamy z plików cookies, zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.