Od marzenia do realizacji  – wprowadzamy ofertę warsztatów strategicznych

Od marzenia do realizacji – wprowadzamy ofertę warsztatów strategicznych

Jak przerodzić genialny pomysł w sukces na rynku? Wiemy, że to długa i kręta droga, pełna czyhających z każdej strony niebezpieczeństw. Dlatego od dziś w naszym portfelu znajdziecie kompleksową ofertę warsztatów strategicznych. Przedstawiamy ją na nowej stronie: https://warsztaty.kreatik.pl/

Jest takie powiedzenie, które brzmi trochę jak sky is the limit, ale tak naprawdę ma o wiele więcej sensu: a business is like a shark, it has to constantly move forward or it dies. Kreatik od sześciu lat pomaga firmom na europejskim rynku i tak samo jak wiele z nich sukcesywnie się rozwija, dodając nowe usługi. Zaczęliśmy od projektowania stron i aplikacji oraz prowadzenia angażujących kampanii, od ponad roku rozwijamy też ofertę animacji. Teraz przyszedł czas na warsztaty strategiczne

 

Od początku…

Od lat współpracujemy z różnymi firmami (w naszym portfolio znajdziecie startupy, instytucje publiczne i międzynarodowe korporacje) i zauważyliśmy, że mimo oczywistych różnic wiele je łączy. Nasi klienci poszukują innowacyjnych rozwiązań, chcą zejść z utartych szlaków, zaryzykować. Transformacja digitalowa dotyka coraz szerszego kręgu firm, które upatrują  w takiej przemianie swojej szansy, ale też często się jej boją. Poznajemy klientów na etapie, kiedy dopiero zaczynają tworzyć swój produkt czy komunikację, ale równie często rozmawiamy z osobami, które mają pierwsze nieudane próby za sobą i znajdują się w miejscu, które chcą zmienić.

Największym atutem Kreatika jest zdolność do zrozumienia biznesu klienta i umiejętność pomocy w rozwoju. – Maciej Hojszyk, Dyrektor ds. Marketingu w Eurocash S.A.

 

Projekt najchętniej realizujemy wspólnie z klientem, nie dla niego. Jeden z naszych partnerów poprosił nas kiedyś o opisanie, jak wygląda współpraca z nami w zakresie tworzenia strategii. Postanowiliśmy więc nazwać to, co robimy w możliwie najprostszy sposób. Komponując ofertę naszych pięciu warsztatów strategicznych, myśleliśmy o etapach rozwoju firm, ich aktualnej sytuacji, najważniejszych potrzebach i wartościach.  

Proponujemy pięć pakietów: od jednodniowych warsztatów, przez kilkudniowe tworzenie prototypów i badania z użytkownikami, aż po kilkutygodniową budowę działającego produktu MVP. 

Ten podział to oczywiście tylko pomoc dla poszukujących, rodzaj mapy, dzięki której potencjalni zainteresowani mogą lepiej zrozumieć co dostaną, decydując się na współpracę. Każdy warsztat jest opracowywany w oparciu o mnóstwo zmiennych charakteryzujących naszych klientów. Prowadząc warsztaty, wielokrotnie modyfikowaliśmy ich formułę. Dlaczego? To częsta praktyka, gdy zmienia się dynamika grupy, pojawiają się po drodze wyzwania i nowe, wcześniej nieuwzględnione przez klienta kwestie.

Magia pracy warsztatowej polega na tym, że podczas spotkania skupiamy przy jednym stole specjalistów z różnych dziedzin, co powoduje, że identyfikacja wcześniej nienazwanych problemów zdarza się bardzo często. Na szczęście dzięki tylu różnym punktom widzenia odnajdywanie rozwiązań idzie nam równie sprawnie. – Monika Burakowska, UX Designer 

 

Co więcej, klient musi być świadomy, że finalny efekt niekoniecznie będzie tym, co zakładał. Ze względu na specyfikę rynku czy feedback użytkowników efekty mogą być nieoczekiwane i zupełnie inne od pierwotnych hipotez. I to nie jest bynajmniej powód do zmartwień. Dzięki temu możemy zaoszczędzić czas i pieniądze naszych klientów, które bez wstępnej analizy zostałyby wydane na produkty czy usługi oparte na niezweryfikowanych, często błędnych założeniach. 

To nie wszystko…

Wierzymy w ten projekt i wybrane przez nas metody kreatywnego rozwiązywania problemów. Chcemy podzielić się odrobiną naszej wiedzy, dlatego na blogu będziemy regularnie publikować freebiesy, czyli materiały, które mogą pomóc w efektywnej rozgrzewce czy burzy mózgów. To rzecz jasna tylko namiastka całego wachlarza metod, które wykorzystujemy na warsztatach. Opisane zadania nierzadko przekształcamy, mieszamy ze sobą czy nawet zmieniamy na zupełnie inne. To wynik obserwacji uczestników i ich zmieniających się potrzeb na bodźce, perspektywę. To jedna z naszych kluczowych warsztatowych umiejętności, wypracowana podczas wielu lat pracy z klientami.

Kreatik wprowadził nas w cudowny świat design thinking, motywując multidyscyplinarne zespoły do przekraczania granic kreatywnego myślenia. Maria i jej zespół łączą rozległą wiedzę z definiowania problemów i technik generowania pomysłów z ogromnym zaangażowaniem i wyczuciem biznesowym. Ann Louwagie, Business Consultant w Bisnode Belgium 

 

Niezależnie od doświadczenia w moderowaniu pracy zespołowej, wszystkich zachęcamy do samodzielnego przetestowania naszych ćwiczeń. Najlepiej zacząć od kreatywnych rozgrzewek (my takie robimy w każdy poniedziałkowy poranek!), które dobrze sprawdzają się na początku sesji kreatywnej lub w trakcie przedłużającego się spotkania, kiedy uczestnicy tracą skupienie i pracują mniej efektywnie. Persony zaś to narzędzie niezbędne podczas pracy nad projektem skierowanym do nowej, niezbyt dobrze znanej nam grupy docelowej. Wśród naszych freebiesów znajdziecie również sposoby na rozwiązywanie złożonych problemów.

Jesteśmy też wyjątkowo dumni z naszego autorskiego produktu – 96 kart o wdzięcznej nazwie HELPERSY. Ten zestaw to wsparcie w burzy mózgów, szczególnie wtedy, gdy trzeba pobudzić myślenie kreatywne u osób, które nie pracują tak na co dzień. Baza kart ciągle się powiększa! 

Projektując karty oraz całą wizualizację graficzną projektu, postawiliśmy na prosty layout, nasycone kolory i ilustracje. Zdajemy sobie sprawę, że ta oferta może być dla wielu pewnym rodzajem abstrakcji. Chcieliśmy opowiedzieć historię, dlatego wybór padł na autorskie rysunki, gdzie każdy motyw graficzny coś symbolizuje.

Dziękujemy!

Pracując nad nową ofertą, zaczęliśmy od rozmowy z naszymi odbiorcami i autorefleksji, jaką wartość będziemy oferować. Podeszliśmy do tego projektu dokładnie tak, jak chcemy, żeby działali nasi potencjalni klienci. W czasie wielu spotkań, bazując na metodologii design thinking, stworzyliśmy prototypy, przy każdej iteracji ulepszając pierwotną ideę.

W pracę nad projektem zaangażowany był cały zespół i nasi klienci. Efekt finalny to wynik wspólnych dyskusji, burz, często niełatwych kompromisów. Czerpaliśmy z różnorodności naszego zespołu, bazując na odmiennych spojrzeniach i kompetencjach z wielu dziedzin. Maria Połońska, CEO w Kreatik 

 

Włożyliśmy w ten projekt całe serce. Mamy nadzieję, że spotykając się z nami na warsztatach, dostrzeżecie naszą pracę, energię i doświadczenie. Wierzymy, że wypracowane razem efekty sprawią, że osiągniecie założony cel – bez względu na to, czy będzie to budowa papierowego samolotu, czy lot w kosmos. Do zobaczenia! 

 

masz dla nas wyzwanie?

Dostosowujemy rozwiązania do budżetu i celów. Porozmawiajmy już teraz o Twoim projekcie!

Twoje dane są z nami bezpieczne! Kreatik jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych. Będą one przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. Masz pytania, wątpliwości - pisz: rodo@kreatik.pl. Dzielimy się informacjami, w naszej Polityce Prywatności znajdziesz szczegóły dotyczące procesu przetwarzania Twoich danych.

kontakt dla Klientów

Mateusz Iwiński

New Business Manager

+48 506 688 553

lubimy ciasteczka!

Aby zapewnić prawidłowe działanie systemu, korzystamy z plików cookies, zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.