Kiedy hasło dodaje skrzydeł

Kiedy hasło dodaje skrzydeł

Są slogany, o których mówi się przez lata, nie zawsze jednak mówi się o nich dobrze. Red Bull wie o tym najlepiej. Hasło Doda Ci skrzydeł ma na swoim koncie wzloty i upadki.

Producent napojów energetycznych rozpoczął swoją działalność w latach 80. i od tamtej pory konsekwentnie realizuje swoją strategię marketingową. Red Bull dodaje skrzydeł każdemu, kto potrzebuje pobudzenia zarówno psychicznego, jak i fizycznego. Ale czy na pewno?   

Ekstremalny wyskok

Red Bull od lat towarzyszy najważniejszym imprezom sportowym. Adrenalina, pokonywanie barier i przekraczanie granic możliwości są tym, co marka lubi najbardziej. Chcesz tego samego? Sięgnij po Red Bulla. Przekonał się o tym Adam Małysz, który latał przez wiele lat z logo firmy na kasku. W 2012 skrzydła Red Bulla poniosły też Felixa Baumgartnera. Tym razem na aż 39 km od Ziemi! Każdy chciał pobić rekord.   

Byk poddaje się walkowerem  

Nie każdy jednak podzielał entuzjazm gwarantowany przez Red Bulla. Pomimo wielu sukcesów marketingowych Czerwony Byk musiał jednak stoczyć wiele pojedynków. Nie wszystkie wygrał. W 2013 roku firma otrzymała pozew, w którym Benjamin Careathers udowodnił, że pomimo picia Red Bulla od 10 lat, jego koncentracja się nie polepszyła, co zapewniano w przekazie reklamowym. Firma oświadczyła, że poszła na ugodę, ponieważ chciała „uniknąć kosztów i przedłużania się sporu”.

„Ciemniejsza strona Red Bulla”

W samej Polsce wpłynęło kilka skarg przeciwko firmie i obietnicom, których produkt jednak nie spełnia. Skarżący odwoływali się głównie do reklam, które są sprzeczne z dobrymi obyczajami i nie są prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Ma to szczególne znaczenie w momencie, kiedy reklamę oglądają dzieci, które często w dosłowny sposób interpretują słowa: Red Bull dodaje skrzydeł. W Ameryce zaś odnotowano wiele przypadków zgonów dorosłych osób, które postanowiły przekroczyć granicę i pobić rekord podczas ekstremalnych wyczynów. Dla niektórych są to ofiary przekazów reklamowych Red Bulla. Na podstawie takiej tezy powstał dokument „Ciemniejsza strona Red Bulla”.

Chwycić byka za rogi

Red Bull to waleczna marka i nie zamierza rezygnować z wypracowanej przez siebie strategii. Pomimo licznych kontrowersji związanych z hasłem Red Bull doda Ci skrzydeł, firma konsekwentnie realizuje wyznaczone od lat cele. Dzięki swojej autentyczności i nieugięciu się pod naporem zarzutów, staje oko w oko z nowymi wyzwaniami, przez co zaskarbiła sobie wierną rzeszę fanów.

Obserwowanie reakcji konsumentów na slogan Red Bulla to świetny przykład tego, z czym mierzą się marki podczas tworzenia hasła. Przede wszystkim to ogromna odpowiedzialność za słowa, które komunikujemy. Zanim slogan ujrzy światło dzienne, warto zastanowić się nad wszelkimi możliwymi reakcjami użytkowników w zetknięciu z przekazem. Czasem może to być sprawa życia i śmierci.

*Artykuł ma charakter informacyjny oraz przedstawia ogólne informacje dotyczące sposobu realizacji kampanii reklamowych. Artykuł nie ma na celu promocji artykułów lub usług.

masz dla nas wyzwanie?

Dostosowujemy rozwiązania do budżetu i celów. Porozmawiajmy już teraz o Twoim projekcie!

Twoje dane są z nami bezpieczne! Kreatik jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych. Będą one przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. Masz pytania, wątpliwości - pisz: rodo@kreatik.pl. Dzielimy się informacjami, w naszej Polityce Prywatności znajdziesz szczegóły dotyczące procesu przetwarzania Twoich danych.

kontakt dla Klientów

Mateusz Iwiński

New Business Manager

+48 506 688 553

lubimy ciasteczka!

Aby zapewnić prawidłowe działanie systemu, korzystamy z plików cookies, zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.