E-mail marketing w 5 krokach

E-mail marketing w 5 krokach

E-mail marketing to bardzo atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, forma kontaktu z klientem. Pozwala docierać do szerokich grup odbiorców a przy tym nie wymaga stosowania rozbudowanych narzędzi. Warto docenić siłę e-mail marketingu i przyjrzeć się bliżej kilku zasadom, których należy przestrzegać, aby kampanie tego typu były skuteczne i efektywne.

1. Buduj listę mailingową

Dobrze skonstruowana lista mailingowa jest fundamentem dla dalszego prowadzenia komunikacji. Jej jakość będzie wpływała na efektywność kampanii, ważne jest zatem aby przy budowaniu takiej bazy pamiętać o jej regularnej aktualizacji i wysokiej staranności w zbieraniu danych. W budowaniu listy mailingowej pomoże stworzenie strategii — powinna ona jasno określać m. in. źródła pozyskiwania danych, ich zakres oraz sposób pozyskiwania.

2. Segmentuj odbiorców

Już na początku budowania bazy mailowej należy mieć na uwadze jej segmentację i targetowanie odbiorców. Segmentacja listy mailingowej daje bardzo pozytywne efekty prowadzonej kampanii mailingowej — dzięki temu treści wysyłanych wiadomości, nastawione na konkretne grupy odbiorców, mają wiele wyższe współczynniki otwarć i akcji podjętych przed adresatów.

3. Dbaj o content

Aby kampania mailingowa była efektywna odbiorcy muszą otrzymywać wartościowe i interesujące dla nich treści. Trafny i wysokiej jakości content zbuduje wizerunek profesjonalnego i godnego zaufania nadawcy co z czasem przełoży się na rosnącą otwieralność wysyłanych mailingów.

4. Wybierz narzędzie kampanii

Odpowiednie narzędzie jest konieczne dla efektywnego prowadzenia kampanii mailingowej. Obecnie wybór takich narzędzi jest bardzo szeroki i każdy może korzystać z tego, co będzie dopasowane do jego potrzeb. Wybierać można zarówno spośród popularnych narzędzi darmowych jak i płatnych, wśród których największą popularnością cieszą się np. GetResponse oraz Freshmail.

5. Testuj i monitoruj

Wysyłkę wiadomości należy przetestować m.in. pod względem technicznym. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, w których będzie ona klasyfikowana jako spam. Należy też testować na odbiorcach samą treść wysyłki, dzięki czemu będzie można określić jakie treści cieszą się najwyższym współczynnikiem otwieralności i zachęcają użytkowników do podjęcia akcji. Takie testy pomogą dopasować kampanię mailingową do potrzeb odbiorców kampanii. Należy pamiętać też o regularnym monitorowaniu narzędzi kampanii co pomoże określić, które z nich są najbardziej efektywne i przynoszą najwięcej użytkowników.

ta strona używa plików cookies