Coś więcej niż slogan

Coś więcej niż slogan

Nie trzeba wyjaśniać, jaka firma stoi za hasłem Just do it. Slogan powstał w latach 80. i okazał się strzałem w dziesiątkę. Czy istnieje więc recepta na stworzenie claimu, który porwie tłumy?

Mroczna historia

Just do it ujrzało światło dzienne w latach 80. Odbiorcy od razu je podchwycili. Hasło było proste i uniwersalne. Każdy, bez względu na status czy wiek, mógł utożsamić się z tymi słowami. Jeśli ktoś potrzebował skutecznej motywacji, to właśnie ją znalazł. Bez wymówek, bez względu na przeciwności – just do it

Slogan stał się tak popularny, że zaczęto dociekać, co było inspiracją do jego powstania. Rzekomo miały być to ostatnie słowa seryjnego mordercy Gary’ego Gilmore’a, które brzmiały – Let’s do it. Zamiana let’s na just miała jeszcze bardziej wzmocnić przekaz. Firma jednak przez bardzo długi czas nie przyznawała się do tej wersji wydarzeń z obawy przed negatywnymi skojarzeniami. Dopiero po latach agencja reklamowa odpowiedzialna za wymyślenie hasła przyznała, że to prawda. Od tego momentu hasło było popularne już z dwóch powodów.     

Magia słów

Co decyduje o tym, że kupujemy ten a nie inny produkt, pomimo że ceny różnych marek są podobne? Bo obiecuje nam więcej niż konkurencja, a slogan jest tak chwytliwy, że z łatwością go zapamiętujemy. Chcemy być tego warte, mieć dodane skrzydła czy podziękować komuś, bo jesteś tu.

Dobrze przemyślana strategia komunikacji i odpowiedni dobór słów po prostu sprzedają. Najlepiej zacząć od dokładnego insightu. Kim jest nasz klient? Co robi? I przede wszystkim jakie są jego potrzeby. Produkt powinien dać odbiorcy właśnie to, czego oczekuje. Teraz trzeba ująć to w słowa. Brzmi łatwo, prawda? Stworzenie sloganu, który przetrwa lata, to jednak duże wyzwanie i wymaga odpowiednich umiejętności. Musi być uniwersalne i zrozumiałe przez osoby, do których kierujemy nasz przekaz. Produkt, oprócz funkcjonalności, powinien dostarczać wartość dodaną i to o niej powinniśmy opowiedzieć odbiorcy. To właśnie na tym polega największa trudność, żeby zawrzeć to w kilku słowach. 

Po prostu zrób to! 

Just do it to slogan, który przetrwał lata. Każda marka powinna mieć wizję tego, jak chce się komunikować z potencjalnymi klientami. To ogromna odpowiedzialność! Rzucanie słów na wiatr może skończyć się nawet bankructwem! Składaj obietnice, które jesteś w stanie spełnić. Po prostu. 

 

*Artykuł ma charakter informacyjny oraz przedstawia ogólne informacje dotyczące sposobu realizacji kampanii reklamowych. Artykuł nie ma na celu promocji artykułów lub usług.

masz dla nas wyzwanie?

Dostosowujemy rozwiązania do budżetu i celów. Porozmawiajmy już teraz o Twoim projekcie!

Twoje dane są z nami bezpieczne! Kreatik jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych. Będą one przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. Masz pytania, wątpliwości - pisz: rodo@kreatik.pl. Dzielimy się informacjami, w naszej Polityce Prywatności znajdziesz szczegóły dotyczące procesu przetwarzania Twoich danych.

kontakt dla Klientów

Mateusz Iwiński

New Business Manager

+48 506 688 553

lubimy ciasteczka!

Aby zapewnić prawidłowe działanie systemu, korzystamy z plików cookies, zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.