Chatbot – must have 2019!

Chatbot – must have 2019!

Już dziś na Facebooku funkcjonuje ponad 300 tysięcy aktywnych chatbotów. Firma analityczno-badawcza Gartner przewiduje, że w 2020 roku będą one stanowiły aż 85% interakcji marek z klientami. To jasny sygnał dla tych, którzy jeszcze nie korzystają z chatbota, aby jak najszybciej wdrożyć to rozwiązanie na swoim fanpage’u. Poniżej podpowiadamy jak to zrobić.

Chatbot to spersonalizowane narzędzie mające ułatwiać komunikację marek z potencjalnymi klientami. Spełnia swoje funkcje, gdy jest odpowiednio skonfigurowany. Dlaczego jest tak ważne?

Po pierwsze, pozwala na generowanie automatycznych odpowiedzi, skracając czas oczekiwania. W związku ze stylem życia jaki współcześnie prowadzimy, jest to ogromnie ważne. Krótki czas uzyskania odpowiedzi zwiększa szanse na podjęcie korzystnej dla firmy decyzji zakupowej. Po drugie, dostarczamy klientom niezbędnych informacji przybliżających ich do skorzystania z oferty, jak na przykład szczegóły dotyczące produktu czy usługi lub wysyłamy spersonalizowaną ofertę. Chatbot to świetne narzędzie wspierające proces sprzedaży. Na każdym etapie możemy poinformować klienta o statusie zamówienia i sposobie płatności. I co najistotniejsze – dzieje się to automatycznie oszczędzając nasz czas.

Jak go wdrożyć? Zaleca się skorzystanie z Chatfuel. To wiodąca platforma do tworzenia chatbotów na Facebooku. Na początku należy zastanowić się jak będzie przebiegała ścieżka konwersacji. Tutaj trzeba ustalić nasz cel związany z uruchomieniem bota. Już w momencie ustawienia komunikatu powitalnego tworzymy kierunek komunikacji. Na tym etapie warto dokładnie przeanalizować specyfikę naszej grupy odbiorców i dotychczasową komunikację. Priorytetem będą najczęściej zadawane do tej pory pytania. Warto też pamiętać o tym, aby nasze komunikaty były zwięzłe. W momencie, gdy nie przewidzimy jakiegoś pytania, poleca się wysłać użytkownikowi informacje odsyłające do miejsca, w którym uzyskają dokładniejszej odpowiedzi, np. podać adres e-mailowy. Nigdy nie zostawiamy go bez odpowiedzi!

Powyżej wymieniliśmy tylko kilka najistotniejszych zalet chatbotów. Zanim skonfigurujemy narzędzie, powinniśmy przemyśleć co chcemy uzyskać uruchamiając bota i w jakim zakresie będzie on najskuteczniejszy. Zdecydowanie podniesie to jakość komunikacji pomiędzy marką a potencjalny klientem. Powodzenia!

Źródło: http://bit.ly/facebookchatbotguide

ta strona używa plików cookies