Animacja — najlepszy sposób przykucia uwagi klienta

Animacja — najlepszy sposób przykucia uwagi klienta

Badania National Centre for Biotechnology Information wskazują, że masz tylko 8 sekund, aby przykuć uwagę klienta. Dane Facebooka są bardziej bezlitosne — tu liczą się nawet 2 sekundy i jest to bliższe prawdzie. Niezależnie, gdzie zamierzasz publikować swoje treści, postaw na animację. To ona jest najpewniejszym sposobem wzbudzenia zainteresowania u klienta.

Nowoczesne technologie codziennie przynoszą nowe wyzwania, a Ty ciągle musisz zastanawiać się, jak stworzyć treści, które będą interesujące. Nie bez przyczyny mówi się, że rok 2017 jest rokiem wideo marketingu — to właśnie ruchome obrazy angażują najbardziej i pozwalają szybko zyskać uwagę klienta, a przy tym są najszybciej konsumowane. Nie wspominając, że wciąż popularne jest stwierdzenie, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów.

Czym jest animacja

Animacja to po prostu technika filmowa lub komputerowa, która ożywia obrazy. Możesz ją stworzyć poprzez wykonanie serii pojedynczych zdjęć, które następnie wyświetlane są w sposób ciągły, lub stworzyć ją z nagranego materiału filmowego.

Rodzaje animacji

Obecnie najpowszechniejszą formą animacji jest gif — czyli ruchomy obrazek w formacie GIF, który możesz zamieścić niemal wszędzie. Z powodzeniem przykujesz uwagę i zwiększysz zasięgi, zamieszczając go na Facebooku, a także zwiększysz tzw. otwieralność (open rate) newsletterów.

Innym rodzajem animacji jest animacja 3D, która jest bardziej zaawansowana, przez co jest wykorzystywana głównie do wizualizacji architektonicznych lub jako instruktaż objaśniający skomplikowane zjawiska.

Na niektórych stronach www wciąż można spotkać animacje Flash, które są bardziej rozbudowane od gifów, tj. można je wzbogacić o dźwięk i inne filmy, a co najważniejsze, mogą być interaktywne (np. gry). Obecnie jednak technologia Flash nie jest rekomendowana, jest nawet blokowana przez niektóre przeglądarki (np. Chrome i Firefox) i do dynamicznych rozwiązań na stronach stosuje się po prostu HTML5 lub animacje wideo.

Jak tworzyć animacje

Wbrew pozorom nie potrzeba specjalnych kwalifikacji, aby tworzyć prostego gifa. Oczywiście nic nie zastąpi wiedzy i doświadczenia utalentowanego grafika, który codziennie tworzy estetyczne animacje, ale na rynku są narzędzia, które może opanować nawet laik. Dzięki nim stworzysz ciekawe animowane materiały reklamowe — takim narzędziem jest przykładowo Videoscribe. Plik gif stworzysz również w programie graficznym, łącząc serię zdjęć — taką opcję ma m.in. bezpłatny Gimp.

Gdzie możesz wykorzystywać animacje

Odpowiedź jest prosta: wszędzie, gdzie jest taka możliwość. Oto kilka przykładów zastosowań:

  • w mediach społecznościowych jako grafika do posta, np. Pinterest, Twiter, TumbIr, Google+, Wykop oraz Facebook (tutaj portal wyświetla gifa, ale załadować go musisz na innym serwerze i podać linka do niego)
  • w newsletterze, aby oszczędzić miejsce i w jednym miejscu pokazać kilka zdjęć jednego produktu
  • na stronie www jako slajder z banerami reklamowymi lub obraz do artykułu
  • w e-commerce, aby pokazać rzeczywisty towar w różnych ujęciach albo dynamicznie zaprezentować towar na modelu

W przypadku animacji działa instynkt. Człowiek, widząc ruch, automatycznie zaczyna go śledzić, chcąc upewnić się, z czym ma do czynienia. I tu tkwi siła animacji. Stosując ją, masz 100% gwarancji, że Twój klient na dłużej się przy niej zatrzyma, a jeśli będzie dla niego interesująca, na pewno zechce zapoznać się z pozostałą treścią oraz z Twoją firmą.

ta strona używa plików cookies