5 sposobów na promocję sklepu internetowego

5 sposobów na promocję sklepu internetowego

To, że planujesz otworzyć lub masz już sklep internetowy, nie oznacza, że Twoja praca kończy się na jego projekcie i wdrożeniu. O sukcesie e-sklepu mówimy wtedy, kiedy przyciąga on klientów, którzy następnie przeglądają ofertę i dokonują zakupu. Aby to było w ogóle możliwe, musisz zadbać o jego promocję. Podpowiemy w kilku punktach, jak to zrobić.

E-commerce z każdym rokiem w Polsce zyskuje na popularności — aż 47% internautów dokonuje zakupów w polskich sklepach on-line (Gemius 2016), a w Polsce działa już ponad 22 tysiące sklepów internetowych (Sociomantic Labs 2016). Dla przedsiębiorców jest to często dodatkowe źródło dochodów, a na pewno najszybszy sposób dotarcia do nowych klientów. A w jaki sposób uzyskać tych nowych klientów? Oczywiście poprzez promocję.

Optymalizacja i pozycjonowanie (SEO)

Każda strona istniejąca w Internecie musi być zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe, aby generować ruch z wyników wyszukiwania. Standardowymi praktykami optymalizacyjnymi są na przykład przyjazne i krótkie adresy URL do produktów i unikalne opisy kategorii i produktów nasycone słowami kluczowymi. Pamiętaj, że im lepiej przygotowany sklep pod SEO, tym większe szanse na wyższe pozycje w Google.

Social media

Już sama obecność na Facebooku i przemyślane prowadzenie komunikacji zwiększy promocję Twojego sklepu. Nie zamieszczaj jednak tylko postów ofertowych, ale wchodź w dialog z użytkownikami i prezentuj treści, które ich zaciekawią. Ponadto Facebook udostępnia sekcję „Sklep”, w której możesz zaprezentować ofertę swojego sklepu. Skorzystaj również z social media marketing i wykup reklamę — reklama na Facebooku i Instagramie uchodzi obecnie za jedną z najskuteczniejszych i relatywnie tanich form promocji, a przy tym masz możliwość ścisłego określenia odbiorców swoich reklam.

Reklamy w Google (SEM)

W kampanii linków sponsorowanych AdWords możesz targetować reklamy, czyli ustalić, że wyświetlą się użytkownikom o konkretnych zainteresowaniach, z konkretnej lokalizacji, którzy wpisali określone słowo kluczowe. Możesz również dokładnie zaplanować budżet reklamowy, a przede wszystkim dowolnie testować różne formy (tekst, grafika, wideo) i komunikaty, aby zmaksymalizować swoje szanse na dotarcie do klienta. Google udostępnia również inne narzędzie reklamowe dla e-sklepów, a mianowicie kampanie produktowe Google Merchant Center — wtedy produkty wyświetlane są nad lub obok wyników wyszukiwania ze zdjęciem, ceną produktu i odnośnikiem do sklepu.

E-mail marketing

Zbierz adresy mailowe swoich klientów poprzez specjalny formularz na swojej stronie i wysyłaj im spersonalizowane oferty handlowe. Możesz skorzystać z usług firm zajmujących się profesjonalnym przygotowaniem i wysyłką mailingów, ale również zdecydować się na marketing automation, pamiętaj jednak, aby dokładnie sprecyzować grupę odbiorców i przygotować komunikaty poprawne językowo i atrakcyjne graficzne.

Sieć afiliacyjna

Skorzystaj z sieci partnerskich, czyli innych stron, na których będziesz mógł wyświetlić swoją reklamę. Działa to w ten sposób, że jeśli ktoś trafi do Twojego sklepu właśnie z sieci partnerskiej, wówczas strona polecająca ma od tego prowizję. Pamiętaj, aby wybierać tylko partnerów ze swojej branży, ponieważ użytkownicy odwiedzający stronę z lampami nie będą zainteresowani zakupem naturalnego oleju kokosowego. Trafiaj dokładnie tam, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci.

Istnieje wiele narzędzi i metod do promocji sklepu internetowego. Warto przetestować kilka rozwiązań i nie ograniczać się tylko do jednego sposobu. Zanim jednak zaczniesz promować e-sklep, upewnij się, że jest on odpowiednio przygotowany, ma wszystkie informacje niezbędne do dokonania transakcji (koszt i termin dostawy, dostępność magazynowa), a produkty są estetycznie zaprezentowane i łatwo wyszukiwane. Tylko wtedy jakakolwiek promocja przyniesie efekty, ponieważ klient, który dotrze na stronę, opuści ją, jeśli nie będzie działała poprawnie, a Ty utracisz swoją szansę na sprzedaż.

ta strona używa plików cookies