Analiza rynku
i benchmarków
Analiza rynku i benchmarków pozwala porównać wyniki oraz działania danej marki z konkurencją. Analiza służy również do porównywania praktyk organizacyjnych ze standardami branżowymi. Poszukując benchmarków często wychodzimy poza branżę/rynek, na którym działa klient. Nie wierzymy, że produkt, usługa lub marka nie mają konkurencji. Wiedząc, na jakie potrzeby odpowiada produkt, sprawdzamy, jak użytkownicy realizowali je, zanim produkt oferowany przez naszego klienta trafił na rynek.
Analiza rynku i benchmarków może określić sukces marki lub produktu. Taką analizę przeprowadzamy zwykle przy wejściu na nowy rynek marki lub wprowadzaniu nowego produktu lub usługi. Warto też pamiętać, że taka analiza to proces, który powinien mieć charakter cykliczny. Warto usystematyzować moment porównawczy – w zależności od dynamiki rozwoju i działalności organizacji. Dzięki temu w łatwy sposób możemy monitorować naszą pozycję na rynku i planować odpowiednie działania.
W zależności od złożoności marki, usługi lub produktu: 1 tydzień – kilka tygodni.
zyskujesz?
- znalezienie cech, które wyróżnią Twoją markę na rynku
- identyfikacja różnic w danych obszarach w danej branży
- nadawanie priorytetów obszarom do pracy w konkretnej organizacji lub nad konkretnym projektem,
- ocena pozycji i roli firmy na rynku,
- ocena mocnych i słabych stron produktów, usług, marek własnych i konkurencyjnych
- porównanie strategii i skuteczności innych marek
Inne projekty z kategorii strategia
Dzielimy się wiedzą na temat strategii

