Analiza rynku
i benchmarków
Analiza rynku i benchmarków pozwala porównać wyniki oraz działania danej marki z konkurencją. Analiza służy również do porównywania praktyk organizacyjnych ze standardami branżowymi. Poszukując benchmarków często wychodzimy poza branżę/rynek, na którym działa klient. Nie wierzymy, że produkt, usługa lub marka nie mają konkurencji. Wiedząc, na jakie potrzeby odpowiada produkt, sprawdzamy, jak użytkownicy realizowali je, zanim produkt oferowany przez naszego klienta trafił na rynek.
Analiza rynku i benchmarków może określić sukces marki lub produktu. Taką analizę przeprowadzamy zwykle przy wejściu na nowy rynek marki lub wprowadzaniu nowego produktu lub usługi. Warto też pamiętać, że taka analiza to proces, który powinien mieć charakter cykliczny. Warto usystematyzować moment porównawczy – w zależności od dynamiki rozwoju i działalności organizacji. Dzięki temu w łatwy sposób możemy monitorować naszą pozycję na rynku i planować odpowiednie działania.
W zależności od złożoności marki, usługi lub produktu: 1 tydzień – kilka tygodni.
zyskujesz?
- znalezienie cech, które wyróżnią Twoją markę na rynku
- identyfikacja różnic w danych obszarach w danej branży
- nadawanie priorytetów obszarom do pracy w konkretnej organizacji lub nad konkretnym projektem,
- ocena pozycji i roli firmy na rynku,
- ocena mocnych i słabych stron produktów, usług, marek własnych i konkurencyjnych
- porównanie strategii i skuteczności innych marek
Inne projekty z kategorii strategia
Masz dla nas wyzwanie? Napisz:
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Wyceń projekt
Dzielimy się wiedzą na temat strategii
Sekret skutecznej edukacji online nie tkwi wyłącznie w merytorycznym opracowaniu materiałów. Aby uprzyjemnić naukę, pomóc w zapamiętywaniu nowych pojęć, przyspieszyć zdobycie wiedzy, szkolenia e-learningowe trzeba dobrze zaprojektować. Oto, jak do tego podejść. Dzisiaj obserwujemy zatrzęsienie szkoleń online, a jednocześnie rosnące […]
Tym razem rozmawiamy z Markiem Nadrą, Business Solution Managerem w Danone, który zdradził, co robi w Monachium, kim są Innovation Champions oraz dlaczego zamówienie Margherity nie zawsze jest takie proste. Jesteś Business Solution Managerem w Danone, gdzie pracujesz jako wewnętrzny […]
Rozmawiamy z Piotrem Buckim – autorytetem w dziedzinie komunikacji – o tym, dlaczego czasem warto jechać PKS-em zamiast taksówką i co łączy Annę Kareninę z marketingiem. Szczegóły w wywiadzie. Będziemy dzisiaj rozmawiać o marketingu, nowych technologiach i strategiach. Myślę, że […]

